onsdag 18 januari 2012

Amningen

Skrev häromdagen att jag tänkte amma på morgonen ett tag till, men så blir det inte. Nu är det slutammat, för all framtid ;) Skönt på ett sätt, men samtidigt är det ju så himla mysigt. Fast 05.00 på morgonen är man visserligen knappt vid medvetande :) Det är ännu en gång barnet som valt det själv, Tuva älskar nämligen majsvälling och dricker hellre det. Och jag tycker att hon sover bättre efter att ha fått det på morgonen också. Hon vaknar inte lika lätt av att nappen trillar ut tex.

För bara 1,5 månad sedan trodde jag aldrig jag skulle befinna mig i detta läge redan. Utan napp och flaska räknade jag med att amma länge. Men precis som jag skrev då så får man ta det som det kommer och allt löser sig. Allt har sin tid, som en läsare skrev :) Precis så är det och det har gått smidigare än vad jag nånsin trott det skulle göra.

Avslutar med en bild på hur duktig vår stora tjej är :)


Inga kommentarer: