lördag 7 januari 2012

Nyårslöfte

Jag tycker personligen att nyårslöften är överskattat, men det kanske för att jag aldrig känt att jag behövt avlägga nåt :) Har man viktproblem, rökproblem eller annat så förstår jag folk som har nyårslöften. Men i år har jag faktiskt ett: att inte dricka så mycket läsk. Dels vill jag inte att mina barn ska tycka det är okej att dricka så mycket (Moa får dock aldrig dricka det) och dels för att det helt enkelt inte är bra för tänderna. Vid mitt senaste tandläkarbesök så fick jag beskedet att läsken börjar slita på mina tänder. Jag hade cola/pepsi lite som craving under andra halvan av graviditeten, och sen rullade det på bara. Så jag tänkte begränsa mig till lite på helgen, och denna veckan som gått var det inga problem. Jag får liksom inte abstinensbesvär :) Iaf så drack vi pepsi igår till maten då, bara det att koffeinet påverkade Tuva sedan när jag ammat henne. Så trots att hon sovit middag mindre än vad hon brukar så var hon uppe längre och var väldigt pigg. Jag dricker aldrig nåt koffein annars nämligen. Så jag tror jag ska avstå koffeinhaltiga läsker tills jag slutat amma :)

1 kommentar:

Josefine sa...

Vi tänkte åka i början på juni. När skolan slutat och innan jag börjar jobba. Hade egentligen varit härligt att åka NU, eller på hösten när det är ruskväder, men man mste ju vara ledig också, ochd et är svårt att ta "semester" när man pluggar! =)