lördag 12 februari 2011

Snart kalas... typ... :)

Idag har jag handlat hem lite till Moas kalas. De är ju visserligen typ 2 månader dit, men det är skönt att ha det gjort :) Var nämligen inne på Partyland i Malmö med mamma innan. Hon spanade in lite till sin 50-års fest och jag handlade hem tallrikar, muggar, ballonger och lite annats smått och gott. Tallrikarna och muggarna har motiv från Musses Klubbhus eftersom Moa älskar att titta på de. Playhouse Disney är utan tvekan den kanal som står på mest hemma hos oss. Men det är skönt att Moa kan sitta och titta på tv så man får lite gjort ibland. Jag är grymt effektiv på lördag förmiddagar och då är Moa lite slö och sitter gärna och kollar. Perfekt :)

Fick hem ett reklamblad från BR Leksaker idag och på framsidan fanns ett jättefint keyboard. Det var precis ett sådant Moa inte kunde slita sig från när vi var på Toys R Us i julas. Det var sänkt från ordinare pris 599:- till 299:- så jag drog iväg och handlade hem ett som hon ska få i födelsedagspresent. Annars hade "Moa" inte tänkt önska sig alltför mycket leksaker, då hon har helt rum fullt som mest samlar damm... Däremot kommer hon få en lekstuga, en större rutschkana och en större pool. Inte allt av oss dock. Lekstugan ska iaf hennes mormor och morfar köpa :)


Nu ska jag snart laga lite mat och sen ikväll blir det mys i soffan med Melodifestivalen på tv:)

2 kommentarer:

Josefine sa...

Imponerande att du orkade läsa! Om sanningen ska fram så tog det ett tag att skriva det. Jag har suttit och knåpat på det i ett par veckor faktiskt...=) När saker ploppat upp i skallen, eller när han sagt/gjort något som jag tänkt att jag måste komma ihåg.

Tårtan var UNDERBAR! Mycket godare än köpetårta. Vilken tur att jag bestämde mig för att göra den själv. Lätt var det med!

Köpebottnar från Willys. Hallon + osötad vispgrädde i första lagret och en mosad banan + osötad grädde i andra lagret. Överst hade jag typ två centimeter grädde bara. Liiite sötad med vaniljsocker. Och dekorerad med banan och smarties!

Den blev precis lagom söt, och inte alls sliskig!

Sandra sa...

Hej friend! Skulle bara höra ifall Moa är mycket för Bamse o sådär? :) Tänkte att jag kunde smuggla hem en väska & tröja kanske :) Pusskram