lördag 26 februari 2011

En trogen vän

När jag var gravid med Moa använde jag jordgubb body butter från The body shop nästan varje dag. Iallafall när magen började bli större. Kommer ihåg att jag läste att det kan vara ett hjälpmedel för att undvika bristningar. Jag fick ju faktiskt inga, men om det var pga av krämen vet jag inte :) Under denna graviditeten har jag nämligen läst att det inte hjälper att smörja sig. Oavsett så finns den i min ägo även denna gång, och det är jättemysigt att stå och smörja magen. Dessutom luktar den ljuvligt! En stor burk kostar 169:- har jag för mig, men den varar länge!


Idag var det underbart att vakna och se solen skina! Tänkte gå ut på en promenad snart med Moa och Sally, men nu verkar molnen ha hittat hit. Nåja en promenad blir det ändå. Så man får rört på sig lite. Förra graviditeten gick jag på vattengympa för gravida och jag skulle väldigt gärna vilja gå på nån gravidträning även denna gång. Verkar inte som om det finns nåt i Trelleborg, inte vad jag kunnat hitta. Vattengympa finns i Malmö, men jag är sådär sugen på att behöva åka in där. Har någon tips om nåt i Trelleborg tas det tacksamt emot :) Jag springer ju faktiskt fortfarande lite på jobbet iaf. Vi delar ju post till samma hushåll var tredje dag, vilket innebär att vi har vars tre rundor. Jag har två bilrundor och en springrunda som innehåller bara portar. Men med många hissar och jag tar ju det självklart i mitt tempo :) Så det går inte överdrivet snabbt, men det är skönt att röra på sig.
Idag var det egentligen två dejter inbokade :) En med min goda vän Sandra som är på besök i Sverige (hon jobbar på Fritidsresor annars) och sen skulle vi haft middagsgäster ikväll. Tyvärr blev båda inställda, men som tur e får jag träffa Sandra på måndag istället :) Middagsgästerna har vari hårtt drabbade av sjukdomar den senaste tiden, så det är såklart fullt förståeligt att dom inte kommer. Så jag och Moa tar nog en tur till hennes mormor & morfar, sen ska vi hämta Chrille på jobb och ta en tur i stan. Ikväll ska det käkas fläskfilé och tittas på Melodifestivalen :)
Försöker få kontakt med Moa, men ibland när tv:n är på är det nästintill omöjligt :) Sötunge! Hur såg livet ut utan henne egentligen? Det är glömt och det var ändå så mycket tråkigare :)

1 kommentar:

Ida och Kasper sa...

Jag älskar body shops kroppssmör. så härligt att få lyxa till det med såna godisar.

Jag har inte fått bristningar med nåt av barnen. första graviditeten smorde jag ofta magen. andra gjorde jag det inte alls. kanske nån enstaka gång. om du inte fick bristningar första gången tror jag inte du får det nu.

Kram