måndag 3 augusti 2009

Världens bästa bröllop

Lördagen var verkligen världens bästa dag (förutom när Moa föddes :)) Vädret var underbart och allt annat var helt perfekt. Jag saknar ord!



Dagen började kanske inte superbra. Vi åkte in för att hämta Chrilles kläder och väl där fick han knappt på sig byxorna! Ett fel från butikens sida, men tack å lov hade dom ett par i en större storlek. Vi åkte vidare till lokalen för några sista justeringar. Kan säga att vi spenderade större delar av fredagen där också. Men jag är verkligen supernöjd med dukningen och alla detaljer.

Hem sen för att fixa i ordning sig. Kan säga att det var ganska stressigt. Mamma kom och fixade mitt hår som blev jättefint. Sminkningen tog jag hand om själv. Vid 14.00 åkte vi iväg för att hämta brudtärnan Carro och sedan åkte vi vidare till fotograferingen. Efter all stress var vi lite spända, plus att man inte riktigt är van vid sådan fotografering. Men det var kul och fotografen är riktigt duktig.

När vi var klara var det ungefär en timme kvar till vigseln. Vi drog oss sakta mot kyrkan och ganska exakt 16.30 var det dags. Allt gick jättebra i kyrkan och vid kyrkan. Vi kom ut efteråt och fick ris över oss :) Efter massa knäppande med kamrorna kom dom flesta fram och gratulerade oss. Vi placerade sedan bakdelarna i en cool mustang medans gästerna gick mot festlokalen. Efter en tur på stan blev vi mottagna på bästa sätt. Och kvällen sen var verkligen helt fantastisk. Alla hade kul och uppskattade mat, dukning, tårta, sällskap ja allt. Toastmastern Johan var så otroligt duktig och bidrog med sång, lekar och annat kul. Alla tal var underbara och presenterna ska vi inte prata om! Vi fick galet mycket pengar och presenkort till resan och massa annat fint. Vi hade duktiga servitriser som skötte sig utomordentligt bra. Och Moa var löjligt duktig. Både i kyrkan och på festen. Vi är båda här hemma oerhört stolta över att det är vår dotter.

Vi kände att vi ville bidra med nåt kul på denna fantastiska kväll och så blev de. När det var dags för första dansen började vi med ca 1 minut av Bryan Adams Everything I do (I do it for you). Låten övergick därefter till Michael Jacksons The way you make me feel och där körde vi några inövade steg. Dom flesta verkade tycka att de va riktigt kul :) Sen var det dans för hela slanten. Jag sparkade till slut av mig skorna. Fötterna är ömma än idag :) Det var riktigt skönt att shakea loss under dom sista timmarna och bara släppa alla spänningar som varit inför bröllopet. Klockan 4.30 landade vi i sängarna och Moa lät oss sova ändå till 9.30 :)
Alltså, sammanfattningvis var det en helt fantastiskt jävla underbar dag :) Det var värt allt slit och planering. Bilder kommer jag lägga upp inom kort :)

Idag har tröttheten gjort sig hörd. Igår var det helt okej men idag hade jag helst velat ligga kvar i sängen när klockan ringde 6.00. Men jag hade bara en liten bilrunda (tacksamt i detta oväder) och jag slutade redan 14.00. Sen har det varit en lugn dag. Jag bara njuter av livet :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för ett väldigt trevligt bröllop.. Jag och anna tyckte det var kalas trevligt. Hoppas att ni också är nöjda, men det verkade det som av det jag läste =)
Ha det bäst hörs snart igen...
Ciao

Karin sa...

Trevligt att jag fick möjlighet att njuta lite av ert bröllop och naturligtvis fixar jag så att ni får del av mina foton. Lägger dem på en CD.
/Karin

Familjen Persson sa...

Grattis än en gång! Tack för att vi fick vara med på er stora dag! Hoppas allt är bra! Kramar familjen Persson