fredag 7 augusti 2009

Aj aj aj

Fotboll har sin baksida den med. Det fick jag erfara igår. En tjej på träningen misslyckades med sin glidtackling och kapade mig på köpet. Foten vek sig totalt och smärtan var nästintill outhärdlig. Natten ska vi bara inte prata om. Så jag hade inte mycket annat till val än att stanna hemma från jobb och redan 8.00 befann jag mig på akuten. Tur i oturen så va inget brutet (och tack gode gud att detta inte hände förra veckan!). "Bara" en stukning, men tillräcklig för att kryckor skulle bli inblandat i bilden. Det ser ungefär ut som om jag opererat in en golfboll vid ankeln. Märkligt nog så stör jag mig mest på den satans karensdagen som plötsligt uppstod.....
Nåja, helgen blir spännande eftersom Chrille ska gå in och jobba båda dagarna. Blir att hålla sig inne så Moa inte kan springa från mig :) Men snälla mamma ska passa henne i några timmar imorron så att jag och pappa kan gå och se TFF-MFF. Det ska bli riktigt kul!

2 kommentarer:

Josefine sa...

Mexico låter härligt, men lååångt bort. Fast det är väl det som är meningen, och då passade det ju bra att önska sig resebidrag i bröllopspresent.

Än har inte laga-mat-latheten infunnit sig här. Vi har förstås ett par burkar i skafferiet för det är bra att ha när vi ska nånstans. Frukten köper vi på burk, för vi räknade ut att det nog blir billigare. Det försvinner ju en hel del skal, kärnhus, kärnor osv om man köper färsk frukt.

Men jag tycker det är roligt att laga mat till honom. Har inte så mycket annat att göra heller... =)

Jag sa...

Hur är det med foten? Kunnat jobba nu i veckan? Hur jobbar du nu, sent/tidigt :)? Jag njuter av semester jag, som dock är betydligt tråkigare (och dyrare) när man inte kan vara på stranden. Kramar