lördag 22 augusti 2009

En riktigt SKITmorgon

Tänkte berätta en grej som hände imorse. Så här i efterhand är det ganska roligt :) Moa sprang omkring naken efter att hon badat. Hon befann sig inne i datarummet och efter några minuter går jag efter henne för att ta på henne kläder. När jag kommer in i rummet ser jag henne stå vid speglen och bajsa på golvet. Vad jag inte ser är den andra högen hon lagt precis vid dörren. Naturligtvis trampar jag i den och håller på att dra dit. Så det vara bara att plocka fram städgrejerna :) Anledningen till att jag låter henne springa runt naken e för att vi sedan några veckor tillbaka har introducerat pottan för Moa. Än har hon inte gjort nåt på den, men hon vet vad det är iaf.

Dagen fortsatte lite bättre. Dags för seriematch igen. Jag va riktigt nervös för att 1) jag typ alltid är det 2) min fot har inte läkt och 3) moas dagisbaciller hittade till mig. Men det gick bra, vi vann med 8-0. Jag spelade i 70 minuter, sen blev jag utbytt av säkerhet. Nästa helg är det nämligen en viktig match! Blev en helt okej insats, foten störde lite ibland.
Kvällen fortsatte hemma hos mamma (Chrille är på jobbfest). Där åt vi smaskig pastagratäng, Ben&Jerry glass och kollade på film.

Moa var på dagis i fredags, hennes förkylning gick snabbt över (till mig). Mellan 9-15 och det hade gått hur bra som helst. Riktigt riktigt skönt att hon bara behöver en veckas inskolning och att hon verkligen gillar att vara där. På måndag börjar hon "på riktigt".

Nästa vecka är fullspäckad, med risk för att bloggen kommer i kläm. Det bottnar mycket i att jag jobbar länge om dagarna. Sen drar minisim igång för Moa, jag ska se TFF-Halmstad, träna, få massage, se lite mer fotboll, själv spela och sen är det dags för the happening i Trelleborg nästa helg. Palmfestivalen :) En riktigt trevlig marknad, och det brukar alltid vara galet kul att gå ut på lördagen. Men dessvärre får jag stå över (inget jag gråter för) pga match och jobb på söndagen. Det kommer bli en rolig vecka :)

3 kommentarer:

Josefine sa...

Tur att det inte bara är jag som är knäpp då. =)

Moa kommer säkert hitta pottan snart, istället för att använda golvet. Man ska ju inte stressa dem heller, då blir det ofta tvärtom. Och vad gör lite bajs på golvet. Det går ju att städa upp!

Nu ska vi snart bege oss till Systrar&Bönor och inta frukost. Smaskigt!

Kram

Annika sa...

Hmmm, tror att det är tur att jag inte riskerar råka ut för några bajsincidenter.

Ser framemot festival på fredag dock :) tjoho!

Kram

carro sa...

haha vilken skitunge moamos e ;) hon såg så stor ut nu i fredags o helt stolt när du kom till förskolan typ "kolla där e min mamma!" så söt!