onsdag 5 augusti 2009

Detaljer, presenter och egenskapandet

Nu har jag varit gift i ca 5 dagar och många frågar hur det känns. Tja, det känns ganska mycket som vanligt men det finns på nåt sätt en större trygghet i vårt förhållande. Och lite lyckligare är man allt :) Innan jag visar löjligt många bilder måste jag visa vad jag gjorde igår :)

Skulle bara in till tatueraren och kolla pris och eventuellt boka tid, men han va ledig direkt. Jag har funderat på denna tatuering väldigt länge, så de va lika bra att göra den. Jag är grymt nöjd!

Såja, nu kommer bilder på allt jag själv pysslade ihop till bröllopet, samt lite detaljer från lokalen.


Så här såg inbjudningarna ut



Vigselprogram och ris, förutom ordning innehöll dom namn på
de inblandade plus Herrens bön.




Festhäftena innehöll, förutom bilder, sånger, information om varje gäst, förslag på samtalsämne, barncitat, meny och en liten avslutning av oss. Och några andra småsaker :)



Den fina lokalen.

Dukningen, festhäftena fungerade även som placeringskort



Lite detaljer


Alla skulle ha lätt att hitta till sin plats



Vi hängde upp lite roliga foto på oss, och även en fin banderoll


den fantastiska tårtan! Med det fina brudparet ;)


En gästbok hade vi såklart, och kommentarerna där i var helt underbara! Vi la även ut en canvastavla som folk kunde vara kreativa på :)

Vi fick galet mycket pengar och presenkort på Ving och Forex. Men även några andra saker:


Ett album från möhippan som bästa Annika och bästa Carro scrappat!

Ett bröllopsalbum (ibland undrar jag om svärmor kan läsa mina tankar)

Ett väldigt fint kit inför Mexico-resan. Om ni visste hur många gånger på senaste tiden vi har tjatat om att vi behöver nya badlakan. Perfekt :)
Lite andra finfina småsaker

Fina buketter och superfina glas från Kosta boda

Det fina vigselbeviset



Vissa traditioner ska man hålla fast vid. Detta strumpeband representerade något nytt och något blått. Min farmors otroligt fina pärlhalsband fungerade som något gammalt och min mammas fotlänk fick vara något lånat.



3 kommentarer:

Josefine sa...

Finfint! Min favorit var ljusen på buffébordet, det var verkligen jättetjusigt. Vet inte om vi lyckades återskapa det exakt när vi bytte duk, men vi gjorde vårt bästa... =)

Vart bär bröllopsresan?

Kram

Annika sa...

Supertråkigt med din fot, hoppas du snart är i full gång igen (vilket jag inte tvivlar på). Hoppas vi kan ses nästa vecka OCH sen när du har semester :)
Jag fortsätter med strandandet, men nu blir det nog västra hamnen några dagar så bara hör av dig om du känner dig pigg på det!
Superkul att se alla foton igen, kan tänka mig att ni fortsätter njuta av bröllopet!
Kramar

Sara sa...

Stort grattis till bröllopet! Och krya på foten nu!