måndag 17 augusti 2009

Rena rama dagisungen

Idag var det dags för Moas första inskolningsdag. Och det kunde inte gått bättre! Vi var där visserligen bara 2 timmar, men under dom timmarna struntade hon fullständigt i oss och lekte med allt och alla. Den ena läraren tykcte hon va ett riktigt dagisbarn :) Men som sagt, det var bara 2 timmar. Övriga veckan ser ut så här:

Tisdag: 8-12, äter frukost + middag
Onsdag: 9-14, äter middag + sover
Torsdag: 9-14, äter middag + sover
Fredag: 9-15, äter middag, sover + äter mellanmål

På onsdag kommer den riktiga prövningen för då ska vi inte vara där, utan lämna henne direkt på morronen. Spännande :) Gråt kommer man garanterat aldrig undan. Men jag är övertygad om att det kommer gå hur bra som helst.

Nu ska jag fortsätta irritera mig på grannarna. Varje kväll börjar dom renovera efter kl 19. Det är så fruktansvärt irriterande. Dessutom ligger Moa och sover. Lite respekt till grannarna tack!

2 kommentarer:

Carro sa...

Vad härligt att höra att det gick så bra:) Nej det är klart, lite reaktion kommer säkert när de ska vara ensamma, men det är ju väldigt positivt att hon verkar trivas så direkt :) Hoppas allt är bra med er!

Josefine sa...

Så bra att Moa gillade det! Vilket dagis går hon på?

GRannar är till för att irritera sig på. Vi har en på varje sida som jag irriterar mig på, jämt! Jag tycker ni ska ge tillbaka till dem. De ligger kanske och sover på morgnarna när ni är uppE, spela HÖG MUSIK! =)