onsdag 1 januari 2014

Fin avslutning!

Nyårsafton startade verkligen på bästa sätt! 10.35 gick starten till Sylvesterloppet, och jag bara studsade fram :) Tog ledningen från start och höll det ända in i mål, så jag var första tjej in :) Sylvesterloppet är ju inget lopp med tidtagning, inget lopp där man anger nån klubb eller något dvs inget lopp där det finns nån tävlingsklass respektive motionsklass. Officiellt är det inte alltså inte nån tidtagning, men dom brukar ta på de första in (de tre första skulle jag tippa på). Dock bara med hjälp av en mobil :) Men det var så klart kul ändå att vinna :) Mitt mål var en tid runt 30 min, jag slutade på 29.37 (loppet är 7km). Synd det inte var 1 mil, för jag tror jag kunde dragit till med en riktigt bra tid! De får bli nästa gång :) Chansade och tog mina nya löparskor, riktigt sköna! Asics gel-kayano 20 heter modellen. Vill man läsa lite om loppet kan man göra det här.

Efteråt packade vi alltså in oss i bilen och åkte upp till Karlskrona, där resten av nyårsafton var riktigt lugn och härlig. Vi käkade gott, snackade och sen blev det även julklappsutdelning :) Moa och Tuva fick jättemycke fina kläder, varsitt påslakan (Moa fick Justin Bieber :)), pärlbrickor, presentkort på SF, lite annat smått och gott och slutligen fick Moa en ny superfin cykel och Tuva fick en liten surfplatta :) Vi fick också jättemycket fina grejer, tusen tack för allt! Kvällen förflöt i ett lugnt tempo. Tuva höll sig vaken till 21.30 och Moa somnade 23.30, men vaknade till och såg raketerna. Vi stod och kramades, wowade åt alla fina raketer och pratade om allt kul vi ska göra i år. Så himla mysigt <3 Lämnar ett härligt 2013 bakom mig och ser väldigt mycket fram emot 2014.
Det blev hemfärd redan idag, eftersom Chrille jobbar imorgon. Själv har jag semester :) 









Inga kommentarer: