tisdag 7 januari 2014

Läkarundersökning

Idag var det dags för läkarundersökningen till utbildningen! Kände mig verkligen så ur form när jag kom dit. Seg och trött och tyckte linsen i ögat var kass. Fick knappt i mig nån frukost och var nervös. Började med hörseltestet och det var skönt. Tycker det är så jobbigt :) Hörde man rätt, missade man nåt, inbillade man sig??? Men det började bra :) Lungkapaciteten mättes sedan innan det var dags för syntest. Huhja! Men det var bara att man skulle kunna läsa en rad och det gick problemfritt! Därefter pratade jag med en läkare (sjuksköterska som gjorde de andra testerna) och han frågade lite kring ögonsjukdomen, men det var inte heller nån stor grej. För jag uppfyller ju synkravet. Sen gick han igenom kroppen (lyssnade, kollade reflexer och leder osv) innan det var dags för arbets-EKG. Fy vad jag tyckte det var jobbigt, trots att jag kände att jag inte kom upp i maxkapacitet. Man cyklade och varannan minut blev det tyngre. Och sitta där i ett rum utan syre, känna sig ur form och bara känna hur låren krampade var inte kul! Men det var ju inget nivå man var tvungen att nå upp till, utan dom skulle bara kolla hur hjärtat jobbade och återhämtade sig. Därefter fick jag reda på att jag var godkänd :):) Så nu är det mindre än 2 veckor tills jag ska börja plugga! Känns overkligt men sjukt kul :)

Idag har jag också varit och kört mitt första pass med Ifks långdistansare :) Efter lite uppvärmning så körde vi 1 kilometers intervaller. Det var 10st, men jag hängde med några som körde varannan så 5 st. Det var jobbigt och tungt i benen, men jag hängde med :) Kul! Blir inte så ofta, men ska försöka köra med dom lite då och då. 



Passande bild ;) Från Busfabriken i fredags

2 kommentarer: