torsdag 23 januari 2014

Revinge

Ännu ett skolrelaterat inlägg utan några bilder :)
Men det har varit fullt ös de senaste två dagarna, som spenderats i Revinge. Mycket mycket kul! Många föreläsningar där man bara suttit och lyssnat (dock väldigt intressanta), men idag var det  även en praktiskt lektion. Vi skulle lära oss sätta ihop andningsapparaten (som man har vid ex rökdykning). Därefter skulle vi springa med den (och hela larmstället) en sväng, dra en kompis över gräsmattan och in i en kolsvart labyrint och hitta runt. En rolig lektion, men lite drygt då jag har dragit på mig en förkylning och har ont i bihålorna. Så de påverkade en del, men det var kul att prova på :) Vi har en hel drös med uppgifter att göra, denna första kurs är väldigt intensiv. Snart är det dags för två veckors praktik också. Fick mitt första val, Trelleborgs räddningstjänst :) Längtar!

Så ja, igår var jag hemma strax efter 17.00 och idag 18.30. Det är inte mycket annat man hinner med just nu. Imorgon väntar ännu en dag i Revinge, men då ska det vara slut 14.30. Så det blir en hyfsat tidig fredag (tar ju trots allt 45-50min att köra också) :)

1 kommentar:

Jenny P sa...

Åh men gud så roligt att du får vara pp hemmaplan på praktiken!!!!:)
Vilka veckor har du praktik?
Vi kanske springer på varandra på någon övning eller utryckning... hade ju varit kul!:)