söndag 30 januari 2011

Halv åtta hos mig

I julklapp av Chrilles syster fick jag kokboken halv åtta hos mig, som precis som det låter är recept från programmet :) Innehåller många väldigt mumsiga recept och igår provade jag två stycken. Dels en förrätt som var en form av räkröra. Inget för mig precis, tyckte den va lite torr för det var liksom ingen sås och sen smakade korianderna man hade i alldeles för mycket. Men dom andra verkade gilla den iaf :) Och sen provade jag göra en vit choklad kladdtårta till efterrätt och den var väääldigt god! Funderar på om man rent av ska göra såna till Moas 3-års kalas :) Tll huvudrätt blev det hemmagjord potatisgratäng med ytterfläskfilé och goda såser. Funkar alltid :)


Min mamma hade med sig finfina tulpaner :)
Nu är jag i vecka 21 (21+4) och som ni ser på bilderna ganska tjock :) Jämfört med förra gången är jag väl ungefär som när jag var i v 26 då!!! Hur ska detta sluta egentligen? :) Viktuppgången är på stadiga 3 kilo ca. Hur det ens är möjligt med allt jag äter är en gåta för mig.

5 kommentarer:

Emma sa...

Oj bara i v 21? Tror också jag var i runt v 26 med sådan kula :-)
Så mysigt!!

Caroline-Mamma till Noah sa...

Såå söt liten mage =)
Har du fått köpt vagga eller du ska inte ha de?

Caroline-Mamma till Noah sa...

Min syster har en som står, kan höra me henne om hon vill sälja?! Om du vill =)

Josefine sa...

TJOCK!? Det kallar inte jag tjock. Jag var mycket större när jag var i vecka 21, och jag hade redan gått upp nästan tio kilo. Jag förstår inte varför jag blev så tjock? Det var väldigt mycket mage, och på slutet väldigt mycket vatten, men ändå...

Iallafall så tycker jag att din mage är jättefin!

Caroline-Mamma till Noah sa...

Yes, fråga henne inna ida. Hon skulle återkomma.
Så jag återkommer när jag vet =)