söndag 23 januari 2011

Myshelg

Helgen som gått har vi spenderat i Karlskrona hos svärföräldrarna. Som alltid bjöds det på god mat och umgänge och som vanligt blev det en tur i stan :) Ska sluta med det för det resulterar alltid i pengaslöseri :) Kom hem med lite nya underkläder, lite nytt till Moa och lite nya inredningssaker från favoritbutiken Enkla.
Kvällen har varit trevlig, då bror med sambo varit här och käkat middag. De stannade även och såg handbollen och under tiden krängde vi en jädrans massa godsaker :) Stackars lilla Moa har blivit dunderförkyld, så imorgon blir det vab. Men bara halva dagen ungefär för Chrille börjar jobba sent och sen kommer min snälla pappa och tar henne några timmar. Perfekt när det går och lösa så :) Moa verkade trots allt lite bättre nu under kvällen, skönt. Kan dock inte klaga, för förra året vabbade jag typ 3,5 dag (med lite hjälp från mina kära föräldrar dock) och det är verkligen sällan hon är sjuk.Hon har aldrig drabbats av magsjuka eller liknande som gått på dagis. Hon har fått sina föräldrars immunförsvar verkar det som :)

Hoppas denna vecka går snabbt så tråkjanuari kan ta slut nån gång. Jag tycker dagarna går snabbt, men samtidigt har januari känts som en evighet. Februari är inte heller alltid så rolig, men då ska jag och Chrille iaf till Barcelona en helg plus att det är en kort månad. Sen i mars vet man att våren bör vara på ingång :)

Nu ska jag ta en dusch och njuta av sprattlandet i magen :)


Moas farmor fyndade en fin jacka till henne.

Lite nytt på matbordet i vardagsrummet :)

Du & Jag, denna pryder numera vårt sovrum.


Fin sommarklänning till Moa från HM.




2 kommentarer:

Ida och Kasper sa...

Vilken ljuvlig sommarklänning till Moa!! Jag älskar också Tatty Teddy. Får jag fråga var du köpt &-tecknet?? Var det på Enkla? Riktigt snyggt va det. Kram på er!

Josefine sa...

3,5 dag!? Det var minsann inte dåligt!

Jag säger så här; Tur att jag inte jobbar! Jag har varit hemma i två veckor med Gibson. BARA I ÅR!!!

Hoppa Gibson har utvecklat ett bra immunförsvar efter alla dessa sjukdomar nu. Och jag hoppas Moas håller i sig!