lördag 1 januari 2011

Bättre sent än aldrig...

Eller så var vi väldigt tidiga med årets julklappar :) Mina kära svärföräldrar kunde ju tyvärr inte ta sig ner till jul pga vädret, men idag anlände dom. Och jäklar vilken hög med julklappar dom hade med sig. Högar stämmer bättre in :) Moa fick massvis med fina kläder, badbalja med tillbehör till sin docka, spel, böcker, en fin ängel, pussel och en bärbar DVD! DVD:n kommer bli toppen när vi åker långt. Till Karlskrona tex :) Jag och Chrille skämdes också bort med presentkort, fina saker till köket, gratängformer, Jamie Oliver stekpanna och lite andra saker personligen. Jag fick tex min månadssten till mitt Thomas Sabo armband. Helt enkelt fantastiskt fina saker! Och innan julklappsöppningen hann vi med en god middag med ryggbiff, vitlökskroketter och pepparsås och där efter en god efterätt ala svärmor. Vilken bra dag :)

Igår hade vi väldigt trevligt på nyårs/30 års festen. God mat och trevliga människor och en galen unge :) Man skulle kunna tro att Moa hinkat i sig fem burkar energidryck eller nåt :) Men det var ju kul med alla andra barn som var ddär. Vid tolvslaget gick vi ut och tittade på alla fina raketer, Moa var lite sådär i början när det smällde så högt och så ofta. Men efter ett tag tyckte hon de va ganska kul att kolla på och på hemvägen sen slocknade hon gott i bilen.

Läste förresten att svininfluensan är tillbaka. Ingen av oss vaccinerade sig förra året, ett beslut jag inte ångrat en sekund. Och framförallt är jag glad att jag inte vaccinerade Moa när jag läste följande i Aftonbladet: "Det är viktigt att barn får två dosor. Men i år rekommenderar man bara vaccination av barn om de tillhör en riskgrupp. Man har bedömt från Socialstyrelsens sida att man inte kan beräkna hur pass bra skyddet är. Man kan inte se vaccinets fördelar säkert överväger nackdelarna." Som sagt, ångrar inte vårt beslut en sekund. Dessutom läste jag i nån tidning (tror det också var aftonbladet) att det inte var så stort som medierna blåste upp det till. Onödig hysteri med andra ord.

Inga kommentarer: