torsdag 30 december 2010

Mitt 2010

I januari tog vi vårt pick och pack och lämnade lägenhetslivet, men innan vi fick tillgång till vårt hus (eller bostadsrätt som det egentligen är) mellanlandade vi hemma hos mina föräldrar. Vi fick vår egen lilla hörna och bodde mer eller mindre i flyttkartonger hela februari ut. Det spelades några träningsmatcher med nya laget, men många ställdes in pga den råa vintern.



Den 1:e mars fick vi äntligen nycklarna till nya boendet och vi drog igång några mindre renoveringsprojekt. Jag hann med att fylla 25 år också och den dagen firades på O´learys med bowling och god mat och oerhört fina presenter. I april drog den som alltid efterlängtade serien igång. Jag gick på intervju för en högre tjänst på jobb och fick senare det glada beskedet att jag fått tjänsten som arbetsledare med lite mer inriktning på kvalitet. Moa fyllde 2 år och firades av familj och släkt.



Bara ca en månad efter sina andra födelsedag, i maj, blev Moa blöjfri på dagen. Det firades födelsedagar lite här och var, fotbollsmatcherna ångade på pch årets semester i juni var ett faktum. En semester som prickades in precis rätt tid vid värmeböljan. Då fick vi erfara hur underbart det är med trädgård så en massa dagar spenderades där, men även i Karlskrona, på Danmark Zoo och Tosselilla.



Juli och augusti ångade på. Jag och Chrille firade 4 år tillsammans och den 1 augusti firade vi även 1 år som man och hustru. Vi gick på några goda vänners bröllop, fotbollen fortsatte och det kom en herrans massa regn.



I början av september fyllde mannen 28 år. Jag gick på avskedsfest för en god vän som skulle ut på äventyr och vi drog även iväg själv till Mallorca en vecka. Det blev dop för lilla söta Liv och kort därefter fick jag ett postivit gravtest! I början av oktober spelades den sista matchen och jag kan se tillbaka på ett ganska bra fotbollsår. Moa var nu 2,5 år och blev blöjfri även på natten. Jag och mamma shoppade loss (jag menar verkligen shoppade loss) uppe i Ullared.



November tycker jag oftast är en ganska trist månad och i år var det inte något vidare undantag. Mitt kraftiga illamående gjorde inte saken bättre. Men vi var på träningsnupp och fick se bebisen, vilket såklart vägde upp för hela månaden. Vi firade pappas 55-års dag och julborden började ta fart. December flöt på med ytterligare nåt julbord och massa annan julmys. Julafton firades hos mina föräldrar, dessvärre kunde inte alla närvara, och då var det dags för nästa stora steg i Moas liv: att ge nappen till tomten. Något som gått helt över förväntan! Och nu sista veckan på året har jag semester så det har blivit en hel del vila. Men vi har hunnit med lite shopping, ett besök på Aq-va-kul och även på leklandet Kulhuset. I kväll asvlutas året i Tomelilla på 30-års fest hos några goda vänner.



Vilket underbart år :) Och Gott Nytt År önskar jag Er!

Inga kommentarer: