lördag 25 december 2010

Gårdagen

Julafton blev lyckad! God mat och massa julklappar. Moa blev överlycklig när tomten kom. Hon gav honom sina nappar och en kram innan han gick vidare. Det blev två smågnäll på kvällen, annars gick det bättre än förväntat utan napparna. Hon somnade utan problem igår kväll. Hon vaknade en gång i natt och ville ha den, men efter att ha varit uppe och kissat så somnade hon snabbt om. Nån enstaka gång till har hon vaknat i natt, men jag tror snarare att hon drömde eftersom hon ropade på mig. Men jag behövde aldrig ta mig ur sängen för hon somnade om igen. Alltså känns det hittills väldigt lyckat med nappbortlämningen. Och sina julklappar satt hon uppe och lekte med till nästan elva!

Moas julklappar
* Väska på hjul
* Docka med tillbehör (vällingflaska, napp, blöja, bestick, tallrik)
* Extra blöjor till dockan och dockkläder
* Docksäng
* Verktygsbänk med tillbehör
* Bamse verktygslåda
* Filmerna Skönheten och Odjuret, Micke och Molle samt Pettsson och Findus
* Golvpussel
* Strykjärn (med musik)
* Pippis båt Hoppetossa
* Städset
* Bok
* Träkaka
* Kläder (2 pippitröjor, 2 tunikor, en pippiklänning och pippistrumpbyxor)
* Kaffekokare (som med batterier faktiskt kokar "kaffet")

Och då har Moa inte ens fått sina julklappar av farmor, farfar och faster :) Så det kommer under veckan bli en utrensning av leksaker på hennes rum.
Jag själv fick lite smått och gott, och som tidigare nämnt lite till den kommande bebisen. Av min fina man fick jag ett Thomas Sabo hänge till mitt armband i form av en fotboll. Jag gillar att ha hängen som representerar nåt i mitt liv, även om inte alla behöver göra de. Fotbollen har ju inte alltid funnits i mitt liv eftersom jag inte började spela förrän jag var 18 år. Men nu är det en fantastisk kul hobby och jag har träffat så många underbara tjejer på vägen. Dessutom är jag banne mig stolt över hur långt jag ändå kommit med tanke på hur sent jag började. Fotbollen kommer garanterat finnas kvar i resten av mitt liv, på ett eller annat sätt.

Lite bilder från gårdagen lägger jag upp senare :)

Inga kommentarer: