onsdag 29 december 2010

I drömmarnas land

När jag var gravid förra gången drömde jag ganska ofta och ganska konstiga drömmar, men denna gången tar det verkligen priset. Det är oftast alltid mer än en dröm (varje natt) och dom är verkligen hur knäppa som helst. Ganska lustigt ändå :) Och en annan drömmare här i familjen är Moa. Vilket såklart säkerligen är vanligt för barn som får nya intryck ofta. Igår natt drömde hon om nappen. Hon ropade i sömnen bappi, bappi, i skåpet, i skåpet. Vilket är stället jag faktiskt lagt dom på, men det vet ju inte hon så det var lite roligt :) När hon vaknade sen sa hon att hon inte hittade nappen :) Och i natt hörde jag henne igen: bappi, bappi, mamma inte ta den och kort därefter: choklad, choklad. Jag antar att jag lovade henne choklad om hon inte använde nappen :)


Jag har precis budat hem en Skip Hop skötväska på Tradera. Jag har kvar den förra, men den va inte jättesmidig. Fick denna för 450:-, en ny kostar 759:-. Och den ser ut att vara i väldigt fint skick så jag är övertygad om att jag gjorde en bra affär :) Finns lite andra grejer jag skulle vilja köpa till bebisen. Saker vi inte hade till Moa, och då saknade jag inte det men nu känns det som att det behövs. Jag vill tex ha en vagga, mest för att vi har 2 plan så då vill jag ha den där nere och spjälsängen får såklart stå där uppe. Det är iaf skönt att ha alla andra "stora saker", såsom barnvagn, spjälsäng, skötbord. Förresten är Tradera ett väldigt bra ställe att hitta fina saker på och framförallt kanon om man vill sälja. Jag har tjänat många slantar på att sälja saker vi inte använder eller behöver där.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Vilken liten drömmare hon är, Moa. Det är riktigt roligt att höra hur de pratar i sömnen. =)

Emma sa...

Jag blir varm om hjärtat när jag läser om din graviditet, vilken upplevelse det är :-)
Vi hade både vagga och spjälsäng och vi hade vaggad i vardagsrummet vilket var kanon! Ännu bättre när man har två plan som ni.
Kram och gott nytt år!