tisdag 14 december 2010

14/12

Jag kan inte fatta att det redan är onsdag imorgon! Känns som om man inte hinner mer än jobba och komma hem och sen är det dags att gå och lägga sig. Har ändå inte slutat särskilt sent, men däremot lagt mig väldigt tidigt :)

Helgen rusade som vanligt förbi. Jag och mamma spenderade 6 timmar i Malmö i lördags och julklappsshoppade. Ändå har jag fler kvar att köpa :) I söndags var jag på julbord med släkten på Big Bowl. 141 p på bowlingen, rekord för mig :) Maten hade jag svårt med, jag har svårt med mycke matigt sen jag blev gravid. Var en sväng i stan idag och nåt jag absolut inte klarar av är Subway, bara lukten av det får mig att må riktigt illa. Knäppt som det kan vara. Cravings har jag inga, inte än iaf. Hade inga med Moa heller, men jag kan plötsligt bli sugen på nåt. En helt vanlig gravidåkomma :) Tror förresten jag känt bebisen. Det sägs att man känner den tidigare än med första. Nåt har fladdrat till iaf. Mysigt!

När vi var i Malmö i lördags fixade mamma julklapp till mig och Chrille. Vi önskade oss en bilbarnstol och fick tag på en jättefin. Med Moa lånade vi en från landstinget, men den var ingen höjdare. Sen blir min julklapp ett babygym, haha. Finfint med Pingu. Kommer ju inte på nåt jag personligen vill ha så då är det ju bättre med saker man behöver.

Nu ska jag bädda ner mig i sängen och titta på tv och hålla tummarna för att varken min, Chrilles eller Moas lilla förkylning blir värre.
Baby safe från Britax, fått bäst i test.

(Båda bilderna är lånade från Babyland, där dom dessutom är inköpta)

4 kommentarer:

Caroline-Mamma till Noah sa...

ÄNTLIGEn kan jag kommentera igen =)
Tror de för de nya explorer men som gör att jag inte kan blogga, eller ja.

MEEEEND GUD SÅ ROLIGT ME BEBIS :D!!
SÅ fina saker de gymmet är s fint.. Lite smått avvis är man allt ;)

Ida och Kasper sa...

Vilken fint babygym. Ser mjukt ut att ligga på. Vi köpte ingen bilbarnstol (alltså babyskydd) och kommer inte göra denna gång heller. Jag vet att jag tyckte de va slitna, fula och väldigt otympliga att bära på. Är den du köpt nu "lättare"? Eller väger dem ton allihopa?

Tänk att du redan är i vecka 16!! Andra graviditeten går sååå fort. Har du tänkt tanken att detta kanske blir din sista graviditet? Eller hur känner du/ni? Personligen älskar jag barn och har alltid varit inställd på tre. Men man tar ju ett barn i taget.

Kram på er!

Ida och Kasper sa...

(att dem babyskydden från BB va slitna, fula och otympliga) menar jag... så det inte blir några missförstånd. Nya är säkert bättre...

Ida och Kasper sa...

Hade ni med Moa på bowlingen? Gick det bra? Vi ska bowla med några vänner snart. Tidigare har vi haft honom med men nu vete tusan. Han gillar ju att vara överallt.
Kram