fredag 10 december 2010

Samtal med en 2-åring

Moa: Mamma, där bor Micke och Malin (vi kör förbi deras lägenhet när vi ska till simningen).
Jag: Ja gumman, va duktig du e som vet de.
Moa: Dit ska vi en dag, imorgon, inte idag.
Jag: Nä vi får ta det en annan dag.
Moa: Mormor får också följa med (hon var med sist vi va där), vi kan inte gå utan mormor, då blir mormor ledsen.
Jag: Haha ja det har du rätt i.
Moa: Ni får inte gå utan Moa heller, då blir jag ledsen.
Jag skrattar och Moa hinner före mig med nästa mening...
Moa: Jag är för rolig!
Därefter skrattade vi båda resten av vägen till simningen :) Som för övrigt var sista gången för denna terminen. Fortsätta kommer vi definitivt att göra!

Säger bara thank god it´s friday! Denna vecka har inte snön varit nåt större problem på jobb, däremot blir folk sjuka och vabbar samtidigt och ibland har vi inte folk nog att täcka upp. Jobbet ska göras ändå. Puh. Ibland glömmer jag liksom bort att jag är gravid och kör på som vanligt. Så jag har varit helt slut denna vecka.

Häromdagen fick vi hem Moas "skolfoto" och hon blev verkligen hur bra som helst både på enskilda fotot och gruppfotot. För att låta lite poetisk så svämmade kärleken över när jag såg det, som alltid iofs :)

(Det vita på halsen är från min blixt)


Slänger in en video också som jag kom på att jag hade. Moa räknar till elva, och efter elva börjar hon om på två, haha :) Och hon räknar snabbare än vad hon plockar pengar :)




2 kommentarer:

Josefine sa...

Haha, vilken liten sötnos! Hon ska nog ta jobb på banken när hon blir stor!

Josefine sa...

Haha, vilken liten sötnos! Hon ska nog ta jobb på banken när hon blir stor!