söndag 16 januari 2011

Helgen

Igår fick jag verkligen en hel del gjort. Fixade och donade här hemma. Städade i ordning garderoberna, inredde med lite nya saker (nytt duschdraperi, ny matta bl.a), byggde ihop en ikeahylla och två stolar, slängde ut grejer i förrådet (snarare tryckte in) plus att jag har städat lite allmänt och tvättat några maskiner tvätt. Jag hann dessutom med en tur till Malmö, där jag bla inhandlade en ny Thomas Sabo berlock och även en bärbar dator. Ska ju inte ha den stationära sen när datarummet blir ett barnrum till lillan i magen. Ett besök hos mamma och pappa hanns med innan vi köpte mat på McDonald´s :) Jag och Moa mös till det på kvällen eftersom Chrille var ute med jobb.

Idag ska vi till Kulhuset, handla hem matvaror och sen blir det nog en sväng i stan. Tänkte växla pengar till Barcelona, ska ju dit om 3 veckor :) Idag är det dessutom bara 3 månader till Moa blir 3 år! Det är helt galet. Men tiden får gärna gå snabbt så den andra lilla kan komma :) Det är en sprattlig liten en, verkligen en helt underbar känsla att känna ett litet liv inom sig. Ska njuta ordentligt denna gång, för vi har alltid snackat om två barn så det blir nog den sista graviditeten :)

Fick i fredags hem ett par byxor till Moa som jag beställt hos Älskade Hjärtegryn. Supernöjd!


Min nya berlock :)

2 kommentarer:

Josefine sa...

Så fint! Berlocken och byxorna matchar dessutom...=)

Ida och Kasper sa...

Vilken fin berlock! Älskar rosa! Använder du alla berlocker samtidigt eller byter du ut dem?

Marklägenhet? Har ni andra lägenheter över er då eller? Eller ser det ut som ett friliggande hus? Letar ni efter ett "vanligt" hus eller? För det är hyra på er bostadsrätt väl?

Visst är det härligt att va gravid men nu är jag ganska trött på det. Slutet är ofta rätt jobbigt.

Kram