lördag 29 januari 2011

Check

Nästa grej på vad-som-behövs-innan-bebisen-kommer listan är inhandlad. En ståbräda till barnvagnen som Moa kan åka på :) Fyndade den på Tradera och den är av samma märke som barnvagnen. Check :) För ett tag sen fick jag även hem en amningskudde, och jag förstår inte varför jag inte hade en sån sist! Perfekt att ha som stöd, framförallt när man ska amma halvsittandes på natten. Jag hoppas förresten det går lika lätt att amma som det gjorde med Moa.

Igår hade jag ont i/på magen. Hade samma känsla med Moa och då kollade jag upp det med barnmorskan. Många upplever samma sak och beskriver det som att det känns som ett blåmärke precis under huden. Bra beskrivning :) Kanske kan vara nån form av växtvärk när magen tänjs ut? Fördelen med andra graviditeten är att man är lite mer "hemma" på området, men samtidigt är man mer medveten om olika risker. Nåja, allt flyter på hur bra som helst. Börjar bli lite svårare att andas bara. Jag har ju astma och det blir ju inte precis mer plats för lungorna :) Men jag har min medicin som inte är några problem att ta om det behövs. Det enda jag måste göra är att TAGGA NER lite. Dra ner på tempot och lyssna lite mer på kroppen. Framförallt på jobbet.

Nu ska jag städa lite (i lugnt tempo :)) och fixa lite inför kvällen då vi ska ha middagsgäster i form av mamma, pappa, och lillebror med sambo.

2 kommentarer:

Caroline-Mamma till Noah sa...

Magen som växer, bebisen som trycker o organen som kan göra de :P
Känner igen beskrivningen =)

ÄNTLIGEN gick de att kommentera igen, haha.

Josefine sa...

En amningskudde är inte bara bra som stöd när man ammar, eller flaskmatar som vi gjorde. Den är alldeles PERFEKT att ha som stöd när barnet ska lära sig sitta sen. Lägg den bakom ryggen på barnet så behöver man inte bulla upp med massa kuddar! Perfekt! Ett himla bra påfund, amningskuddar. =)

Kram