lördag 2 januari 2010

Mitt 2009

Året började sådär kul. Var konstant sjuk och det hela blommade till sist ut i virusinfektion på lungorna, i bihålerna och i magen. Så januari innehöll mest vila och återhämtning. Jag och Chrille bestämde oss för att gifta oss till sommaren.

Februari innehöll inte mycket heller. Det var min sista månad som mammaledig och tiden gick mest åt att fixa inbjudningar till bröllopet. Moa, 10 månader gammal, sa sina första ord: tack, mamma och lite senare pappa.

Den 2:e mars återgick jag till arbetet och förutom det så blev jag 24 år. Höjdpunkten denna månad var att Moa, 11 månader, plötsligt gick utan stöd.

I april planerades de lite mer inför bröllopet. Moa fyllde 1 år och firades ordentligt med massa paket. Fotbollsäsongen drogs i gång med en förlust (den enda för året).

I maj, juni och juli kretsade i princip allt runt bröllopet. Mycket skulle planeras, göras, inhandlas osv. Jag fick en fantastiskt rolig möhippa! Höllviken ångade på i serien, vi gick och kollade på hus och livet bara flöt på så där bra som det ska göra. Moa bara växte och förgyllde våra liv :)

Den 1:e augusti var det äntligen dags för oss att bli man och hustru! Med facit i hand var det värt allt stress för det blev bara så lyckat! En fantastiskt underbar dag!
Tillbaka till verkligheten sen, då kom den där stressen i kapp lite grann och huvudvärken plågade mig ett bra tag. Den 17:e var det dags för Moas inskolning på dagis och hon har älskat det från första stund. Underbart!

I september slösades det pengar uppe i Ullared, det tränades och spelades matcher och livet flöt helt enkelt på lika bra som vanligt.

I oktober hittade vi äntligen vårt nya boende. Höllvikens GIF gick segrande ur div 4 och tog steget upp till 3:an och jag och Carro såg en fantastiskt konsert med Green Day i Köpenhamn.

Halva november spenderades i Mexico, en underbar resa då vi bara tog det lugnt och njöt av varje sekund.

Hemma igen i december, med massa mys inför en väldigt lyckad jul. Tog det svåra beslutet att byta lag från Höllviken till BK Vången. Årets avslutades lugnt med god mat. Moa gillade fyrverkerierna enormt mycke :)

Inte konstigt år 2009 går till historien som ett av dom bästa i mitt liv :)

2 kommentarer:

Carro sa...

Visst är det härligt när man kan se tillbaka på sitt år och tänka att det varit helt underbart! Så tänker jag också! Då hoppas vi på at 2010 blir ännu bättre! Om det nu går?! :)

Anonym sa...

vad du har haft de bra rolta!! hoppas de blir lika bra detta året!!