fredag 8 januari 2010

Fredag

Det blev visst en ganska lyxig fredag också :) Vaknade av mig själv vid halv nio, fick lite ensamtid innan Moa vaknade vid nio. Just de ja, jag är föräldraledig idag eftersom dagiset har stängt. Vid tio drog jag och lillan till BVC. Moa fick sin MPR spruta och det gick superbra! Sen passade vi på att väga och mäta henne också. Sist, för bara 2½ vecka sen, var hon 81cm lång och vägde 11kg. Nu är hon 83 cm lång och väger 11,3 kg. Hände lite där på kort tid :) Däremot var huvudomfånget mindre, dvs hon har mindre huvud nu än för några månader sedan. BVC-läkaren tyckte att hennes huvudform ändrats och trodde att det berodde på de, men för säkerhets skull fick vi en tid i slutet av februari för att kolla läget. Hon lät inte bekymrad överhuvudtaget, därför är inte jag de heller :)
Nästan resten av dagen har vi stannat inne och mestadels packat inför flytten. -10 ute lockade inte :)

1 kommentar:

Josefine sa...

Lyxonsdag OCH lyxfredag. Nu går det för långt! Så kan du inte ha det, jobbar du aldrig!? =)

Då är Gibson bara 3 centimeter kortare än Moa. En riktig långeman jag har. Men han är minsann 200 gram tyngre än henne, och 10 månader yngre. Vilken tjockis!!