tisdag 19 augusti 2008

Vår stora lilla flicka

Idag var jag på BVC med Moa, som mestadels handlade om mat. Men as always vägdes och mättes hon först. 6730g och 61,5 cm lång! Med andra ord har hon gått upp ett kilo på ca en månad och växt 4,5 cm! Hon har finfina kurvor på allt (vikt, längd, huvudomfång). Nu är det alltså dags att introducera lite annan mat för henne, om man vill. Ska bli himla spännande.
I övrigt sitter hon och jollrar mycke och kämpar för att försöka få till ett riktigt skratt.

Imorron bär det av till Malmö, dels för lite shopping och dels för att få uppleva årets festival. Är på jakt efter värmebyxor (till fotbollen), sneakers och vinterjacka. Det sistnämnda känns inte alltför akut, men kika går ju alltid :) Får se om det blir nåt gott att äta också (oerhört sugen på thaimat).


Jag känner mig lite "utanför" nu när jag fått Moa. Inte med alla, men inga namn nämnda och jag är inte bitter, men de e bara lite trist. Moa är faktiskt lätt att ta med. Finns ett gäng gamla kompisar som jag glidit ifrån, lite tråkigt att dom umgås utan att ens fråga mig. Jaja inte världens undergång som sagt. Kanske inte vill vara med mig helt enkelt :)

Dagens roligaste: Raul-Roland Spank, härligt namn dedära :) (tysken i höjdhoppsfinalen).

1 kommentar:

Emma sa...

Det här med att känna sig utanför är du inte ensam om! Det har nog i stort sett alla sagt som är först i kompisgänget, men ändå är det ju riktigt trist att det ska vara så! Hoppas inte det är dina riktiga vänner iaf för visst blir man ledsen. Jag är lite orolig att det ska bli så men vad ska man göra? kanske de har svårt att förstå att man både vill och kan enklare än vad de tror!