söndag 24 augusti 2008

Matdags


Igår fick Moa prova puré, och hennes min kan vara det roligaste jag sett :) Hon spottade inte ut de, men hade en riktig vad-fasiken-e-de-här-blä min. Testade potatis-och majspuré samt morotspuré. Godsakerna ska man spara lite så hon lär sig äta "det mindre goda" först. Blir ju inte så mycket nu i början, kanske en tesked. Men kul att man börjat med de. Blir väl mindre kul i blöjan nu dock :)
Annars verkar hon ha upptäckt att hon har en tunga, för den räcker hon ut väldigt ofta. Hon har börjat ta tag i sina ben när hon ligger ner, och hon är på god väg att rulla runt. Har gjort de några gånger, men de känns inte som om hon behärskar tekniken riktigt än. Sjukt kul nu när de börjar hända mer saker. Hon sover allt mer på nätterna också.

En bild på den roliga tröjan till Moa från Malmöfestivalen :)


Måste bara säga, utan att avslöja för mycke, att jag hade ett väldigt lyckat besök på min gamla arbetsplats (Citymail) häromdagen.... :)

Om fem timmar är det matchdags, lagom nervös nu...

Inga kommentarer: