torsdag 28 augusti 2008

Efterlängtat brev

Idag ska jag och bästisen göra stan osäker :) Önskar jag hade maaaassvis med pengar att shoppa för, men de e bara en önskedröm :)
En av nackdelarna med min amning är jag att jag gått ner så mycke i vikt. Jag gick upp 6-7 kg när jag var gravid, men har sedan förlossningen gått ner 12-13 kg. Nackdelen med det då är att många av mina jeans inte sitter så snyggt som jag önskar att dom gjorde. Varav önskningen att kunna shoppa nytt :) Men men, ska väl vara tacksam att jag kunnat gå ner iaf. En annan nackdel är att man inte riktigt kan äta och dricka vad man vill. När jag är trött är det inte fel med en red bull tex. Kolsyrat vatten är inte allt för populärt för Moas mage. Men att amma är sååå mysigt, så det är värt det ett tag till :)

Igår var vi ute på A9, sjukt god restaurang! Var ett litet test att ha Moa med, hade hoppats att hon skulle motbevisa att det är jobbigt med barn på restaurang. Gick väl sådär med den saken, skrek lite ett tag, men efter att ha tagit av henne koftan blev det bättre. Men, det är svårt att slappna av, så jag stressåt och ville komma därifrån hyfsat snabbt. Tyvärr. Men nu har man provat på de också, och vet att nästa gång hon ska följa med så ska hon helst vara lite äldre :)

Igår kom ett efterlängtat brev. Ska på föräldragrupp, vill ju gärna träffa nån med barn man kan umgås med. Så det ser jag fram emot. Var ju inte mycket att hurra för på babysimmet. 2 danskar (som dessutom var gamla), 2 andra lite äldre kvinnor och sen var där faktiskt en som (om jag förstod det rätt) var 21 år. Kanske kan vara nåt :) Vi känner ju faktiskt 3 par som ska ha barn, naturligtvis bor alla uppe i Karlskrona. Typiskt eller :)

1 kommentar:

Emma sa...

Oj, vilka mer ska ha barn? Nyfiken ;-) Klart man vill känna och umgås med andra som har barn! kram