lördag 28 september 2013

Ytterplagg

Lugn och skön lördag har det varit idag. Lite simskola för tjejerna och sen hängde Moa med sin mormor till Vellingeblomman och därefter med hem till sin gammelmormor. Så har hon haft superkul och jag och Tuva har haft lite kvalitetstid :) Snart blir det glass och nya Wallanderfilmen. Så lugnt och skönt har verkligen varit det genomgående temat idag :)  

Igår hade jag och Moa en mysig stund på kvällen. Åkte in till Emporia för att fixa skalkläder till Tuva på POP. Vi passade på att ta varsin frapino också :) Jag har en skaloverall till Tuva, men känner att tvådelat är bättre. Overallen + en hel del annat ska jag sälja på Tradera, så pengarna jag betalde för det nya setet lär jag få tillbaka :) Och det är så skönt, för jag köpte vinteroveraller redan förra året på Pops rea. Vinterskor har båda. Det enda som fattas är en mössa till Tuva. Lättfixat :) Ett par höststövlar till Tuva kanske också behövs... Får rota lite bland Moas gamla skor :)

Sitter vid datorn vid matbordet i vardagsrummet, och på bordet ligger även ett dvd-fodral (uppslaget liksom). Inget annat ligger i närheten och efter att ha suttit här nu en stund och skrivit börjar fodralet plötsligt gunga... Fast det är inte första konstiga grejen som händer i detta hus. Moas gitarr har tex spelat av sig själv en gång, när den stod lutad mot väggen i hennes rum och båda ungarna sov... 





Tuvas nya set :)

Inga kommentarer: