lördag 14 september 2013

Andra testet

Igår genomfördes test nummer två, ett simtest. Då ska man:
1) Simma 100m valfritt simsätt, simma 50m med livboj och bogsera en person i livboj i 50m. Maxtid 8 min.
2) Starta i vattnet, simma 25m med livboj, dyka ner -3-4 meter och hämta upp en person/docka och bogsera en person i livboj 25 m. Maxtid 1.50 min.

Min kollega undrade om vi inte kunde göra det på varandra, då han också ska söka in till utbildningen. Dock står det en jämnstor kamrat, och han är längre än mig och väger ca 20kg mer. Men ja, varför inte testa liksom. Första delen tog strax över 5 minuter och den andra delen 1.24, så det var inga som helst problem :) Pluspoäng till mig då som använde mig av en större person ;)

Så nu är testerna till utbildningen avklarade! Har dessutom över 7 års ale (arbetslivserfarenhet), så det ger extra poäng. Enligt antagningsstatistiken för ht 2013 var lägsta intagningspoäng med ale 17,62 i Revinge och 17,26 Revinge distans. Kommer söka båda med distans som första val. Jag har med ale-poängen 20,0, så jag hoppas jag ligger bra till :) Åren innan har intagningspoängen för distans legat betydligt högre, men inte över 20,0 iaf :)

2 kommentarer:

Jenny sa...

Åh Jisses, med dom höga poängen så är du ju så gott som inne redan, härligt! Heja dej! Jag ska göra mitt bästa för att komma ihåg att fråga om synen när jag är på min årliga hälsokontroll den 25:e...

Josefine sa...

Säger det igen: Du är grymt häftig! =)