fredag 20 september 2013

Vab

Moa hann inte ens vara en timme på dagis innan dom ringde. Hon mådde inte alls bra, trött och ont i halsen och mådde illa. Så jag åkte från jobb för att hämta hem henne såklart. Tog med mig Tuva hem också :) Tänkte att vi kunde ha en riktig mysfredag. Moa orkade inte cykla, så båda två skulle åka på min cykel. Självklart ramlade den när jag skulle backa ut den från cykelparkeringen. Jag som ändå är rätt stark kunde inte hålla emot. Men jag bromsade fallet lite iaf. Så dom slog sig inte så mycket, utan blev mest rädda. Och när Moa stod och grät kräktes hon plötsligt lite grann. Sedan traskade vi hem, Moa satt i barnsitsen och Tuva satt på min arm medans jag ledde cykeln. Vad gör man inte för barnen :) Väl hemma mådde Moa jättebra, så det var precis som att det lilla kräket satt på tvären. Så vi hade pannkakskalas och sen lekte tjejerna som vanligt. Moa har inte varit helt hundra i magen när hon gått på toa så antingen har hon fått i sig något eller så har hon väl fått en liten släng av nån sorts maginfluensa. Men lika pigg som vanligt, så det är skönt. Och det har inte heller varit många toabesök, två bara. Håller tummarna för att det inte utvecklar sig till nåt mer.  
Under em åkte vi ner till stan för att fixa en present till kalaset hon ska på imorgon. Hon valde även ut lite kläder som hon fick :) Så det blev en lagom fredag :)





Detta halvårets skobidrag från jobb resulterade i ett par Nike free dojjor :)


Moa i ett av sina nya plagg :)

1 kommentar:

Josefine sa...

Gibson var också "sjuk" förra veckan. Han hade ont i magen och mådde illa, men kräktes aldrig. Men det var bara en stund på morgonen och/eller kvällen. Resten av dagen var han pigg och lekte som vanligt. Tills det blev kväll/morgon och vi pratade om att gå till dagis, då fick han ont igen. Men idag fick jag dit honom. Glad och pigg och utan bråk! =)