lördag 21 september 2013

Lördagen

Lördagen fick jag ihop till slut. Chrille skulle varit ledig men var tvungen att hoppas
 in och jobba. Och jag skulle ju springa Skanörmilen samtidigt som Moa skulle på kalas på Kulhuset. Så jag åkte och lämnade Moa och kort därefter åkte jag, mamma och Tuva ner till Skanör. Sen blev det "moster" Malin som hämtade Moa och passade henne, medans mamma passade Tuva när jag sprang. Tur man har världens bästa familj som aldrig tvekar att ställa upp <3
Loppet då, vid starten kände jag mig inte supertaggad och efter en bit in i loppet var mitt mål att försöka hitta ett behagligt men ändå snabbt tempo som jag ska kunna hålla på Göteborgsvarvet. Så i 7-8 km kändes det bra men inte jättejobbigt. Men sedan trädde vinnarskallen fram och jag ville gärna springa om lite folk :) Jag kände att jag hade mycket kvar att ge, så jag körde på rätt bra de sista kilometrarna. I mål kom jag på 43.50, 26 sekunder snabbare än på Trelleborgsloppet! Gött :) 





Inga kommentarer: