måndag 30 september 2013

Linas matkasse

När vi skulle sälja huset hade vi hit en hel drös med mäklare, typ :) En av dom erbjöd ett presentkort på Linas matkasse vid en värdering. Så vi provade förra veckan, 3 middagar. Fick inget bra första intryck, då de ställt kassen vid fel dörr... Chauffören undrade om jag inte själv kunde hämta dom och visst är det nära, men jag kände mig en tjuv som smög runt och tog kassarna haha :) Så till slut landade de i rätt hus iaf. De tre middagarna var * gnocchi med kantareller, getost och picklad gurka * bibambap med böngroddar, sesamdipp och stekt ägg * kumminstekt kyckling med senapsbuljong och dillcréme. Den sistnämnde rätten var tveklöst godast, men de andra var också goda. Dock blev det ingen dillcréme, för dillen hade dom glömt att stoppa ner... Beställde även med en fruktkasse, men en del frukt var inte i jättebra skick. Ordinarepris på denna kasse är 579:-. För tre middagar... Man måste ha en del hemma också. Så god mat, men inget jag kommer göra igen. Även om det är bekvämt att få hem mat och recept så ligger det lite tjusning i att göra allt själv också :) 







1 kommentar:

Josefine sa...

Om de skickat med en kock hade jag definitivt prövat såna där matkassar! =)

Det hade varit kul att prova för att få variation på maten. Här hemma går det liksom runt som vanligt hela tiden; fläskpannkaka, kycklingpasta m. bacon, köttbullar, falukorv, finskpinnar, raggmunkar, lax, spagetti och köttfärssås, korv stroganoff... osv osv... Känns inte riktigt som om det är lönt att anstränga sig med maten när det bara är jag och två ungar!