lördag 3 oktober 2009

Vårt, bara vårt

Igår blev det helt klart! Vi skrev kontrakt på vårt nya boende. Anledningen till att vi inte får tillträde förrän var 1/3 var att det var ett krav från banken. Vi har inte sålt vår än, men nu har vi gott om tid. Men det kan bli tidigare ändå beroende på hur allt går.
Budgivningen var riktigt dryg :) Vi va 3 intresserade från början, men en gav upp ganska snabbt. Så vi var två till slut som höjde 5000:- var hela tiden, så de blev en jäkla massa samtal från mäklaren. Efter att vi gått segrande ur var jag helt utmattad :) Men såklart överlycklig!
Så vårt nya hem är en fyra på 2-plan, 116 m2, byggt 1992 och ljus och fint.

I helgen är det bara jag och Moa. Chrille är i Karlskrona och har en något försenad svensexa (eftersom den ställdes in i somras). Riktigt mysigt att bara vara vi. Har jag sagt innan att hon e underbarast? :) Så kramgo och glad. Hon e så söt, för hon säger massa ord hela tiden. Hon härmar oss när vi säger nåt. Urgulligt när hon säger det på sitt vis :)
Köpte pyjamasen på bilden nedan i veckan till henne. Finfin :)




Idag blir det mys för hela slanten. Riktigt riktigt skitväder, regnet har öst ner hela förmiddagen.
Imorron däremot är det sista matchen för säsongen, och firande efter det. Har ni inget för er och befinner er i närheten så spelar vi på Höllvikens IP 15.00 :)

Värsta vädret var ändå igår. Solen sken när jag började på min runda, men efter en stund kom dessa moln närmre och närmre. Tror inte ens det hann gå 1 minut efter att jag knäppt bilden innan himlen öppnade sig. Och inte räckte det med regn, utan det var värsta hagelskuren. Brrr. Ska hämta upp min vinterjacka idag tror jag :)

2 kommentarer:

Josefine sa...

Härligt att flytta. Får jag flytta med? Jag kan både servera dryck/måltider och ta hand om Moa, intresserade? =)

Jag skulle vilja flytta ifrån vårt också. Samtidigt som jag trivs jättebra. Men (små)saker som dåligt vatten, dålig värme på vattnet, halvfungerande element, den liiiiiillla bostadsytan gör att man vill ha något större. Två vuxna, en tonåring och en snart åttamånders på två (visserligen stora) rum och kök känns lite trångt...

Ja, det var duktigt mutat måste jag säga. Jag blev lite paff när jag såg ett ofrankerat brev. Min första tanke var att vi missat någon trevlig person som varit och hälsat på när i gick fram och tillbaka till maxi, men så var visst inte fallet. Tack så mycket för kortet, det var jättefint. Och idag MÅSTE jag bli klar med Gibsons tackkort.. bättre sent än aldrig.

Kram i blåsten

Emma sa...

Grattis till nya boendet :-)

Och tack för det jättefina tackkortet!!