lördag 17 oktober 2009

MysLördag

Idag har det varit en riktigt trevlig dag. Vi började med god frukost och åkte sedan in till stan, där de blev en del shopping. Moa fick jättefina plagg av sin farmor, tack snälla. Snart är det middagsdags och sen blir det lugnt framför tv:n. Hemmakväll har äntligen öppnat i Karlskrona så vi har lite att jobba på därifrån :)

Just nu springer Moa runt och babblar. Helt sjukt vad mycket babbel det kommer. Det kommer en del "riktiga" ord, men det är väldigt mycket som man inte förstår . Och hon fortsätter sätta ihop ord. Innan idag sa hon titta pippi och igår sa hon de e Jessica. Så jäkla kul, för hon sa det för första gången nu i veckan och jag är säker på att hon inte vet att det är mitt namn. Hon pekade nämligen på nån bild på sitt underlägg (har alfabetet på sig och bild till respektive bokstav) och sa det. Och jag är inte med på det underlägget :)
Hon ställde sig precis framför tv:n där det pågår en fotbollsmatch och sa ming ming. Undrar om hon uppmanar dom att springa, haha. Underbart!

Update: Glömde berätta att Moa blev 1½ år i går!!! Galet!

1 kommentar:

Josefine sa...

Det är helt otroligt vad de lär sig fort. Hon säger säkert jätemycket som du itne förstår också... =)

När jag var liten var jag dagbarn hos min moster och hon har sparat ett fotoalbum med foton på mig där hon dessutom skrivit in olika ord jag sa och vad de betydde. DEt är HELT OBEGRIPLIGA ord faktiskt.