torsdag 15 oktober 2009

Tillbaka till verkligheten

Idag var jag tillbaka på jobbet, och även om det såklart var supermysigt att vara hemma med Moa några dagar så är den vanliga vardagen ändå skönast. Och Moa blev helt överlycklig när hon fick vara på dagiset. Förutom att hon tydligen trillat på asfalten, så hon har ett jääättefint sår på kinden som ni ser. En trött flicka, somnade strax efter fotot tagits :)



Igår hände en rolig grej. När vi satt vid vid matbordet och åt frukost så kastade Moa en bit av sin macka på golvet. Jag ropade på Sally då, ni vet halvsjungandes typ Saaaalllllyyyy. Moa kollade lite fundersamt på mig och sen ropade hon med. Saaallllooo blev det, men med samma tonläge och lika utdraget. Hon tyckte de va jättekul och var ju hur stolt som helst. (Ska förresten tillägga att Sally förtillfälligt inte bor hos oss, utan hos mina päron. Så de var första gången på länge vi hade henne hemma). När vi sedan var en sväng hos mina föräldrar så hörde jag Moa gå och ropa på Sally (jag lärde henne uttala det rätt). Hon ropade massa gånger och plötsligt kommer hon gåendes med Sallys koppel. Haha. Hur sött tror ni de va? :) Det är verkligen en fantastiskt rolig tid nu med Moa. Hon lär sig så mycket nytt varje dag, man förstår henne, hon förstår en, hon pratar mycket, ja massa massa skoj!

Inga kommentarer: