söndag 25 oktober 2009

Helgen

Det är förkylda familjen här hemma. Moa var nästan frisk när hon åkte på en ny förkylning. Denna känns dock lindrigare: hon är inte så stopp i näsan och hostar inte lika mycket. Jag och Chrille klarade oss inte denna gången, utan snörvlar på vi med. Med andra ord borde helgen ägnats åt vila, men så blev inte fallet precis.

Igår åkte jag, mamma och Moa till shoppingcentret Center Syd i Lödde. Moa somnade i bilen på vägen dit och sov nästan hela tiden vi var där. Det är skönt när hon gör det, eftersom hon hellre vill springa runt än sitta i vagnen. Så jag och mamma strosade runt och köpte lite grejer. Blev mest till Moa såklart :) På kvällen sen käkade jag och Moa middag hos päronen eftersom Chrille hade spelkväll med grabbarna på jobbet. Alltid skönt att slippa laga mat :)

Tröja från Lindex


Kofta från Polarn O. Pyret


Kjol till Moa från Lindex

Idag blev det en tur in till Malmö. Har fixat lite grejer inför resan, bla har jag köpt massa från apoteket och en del saker till Moa som hon kan ha på flyget. 13 timmar som Moa ska bli sittandes.... Lycka till..!! Igår köpte jag en löparjacka som jag dessutom invigde imorse :) Va skönt att springa av sig lite grann.
Den här finfina Nalle Puh leksaken köpte jag till Moa häromdagen. Det finns knappar att trycka på och då sjunger Nalle Puh och gungar i takt. Man kan ställa om till sagor också. Moa gillar den skarpt!

Vår lilla busunge :)

1 kommentar:

Carro sa...

Nej, det är just det där med att sitta still...Wilma går ju inte än, men har ändå väldigt svårt att sitta still! Shoppa går inte lika lätt längre, blir ganska snabbt uttråkad. Men det hör ju till...
Krya på er!