onsdag 1 juli 2009

Snart är det dags...

Idag har jag och Chrille varit tillsammans i 3 år! Han är världens bästa. Lite därför jag gifter mig med honom :) Bara 1 månad kvar nu!!! Och en annan nedräkning är den till semestern. Bara två dagar kvar! Sen är det två veckors semester som gäller. Hoppas på samma underbara väder som det varit denna vecka.
Veckan som gått har vi mestadels spenderat utomhus. Har blivit många turer till föräldrarna för utnyttjande av deras trädgård och pool. Bränt mig har jag såklart gjort. Stoppskyltarna har fått konkurrens. Har även hunnit träffat två kompisar som jag inte sett på ett tag = väääldigt trevligt. Match spelades det i helgen och den vann vi. Nu leder vi serien och tar därför ett välförtjänt uppehåll i två veckor :) Mer fotboll: i måndags var jag och Chrille i Malmö och såg U21-finalen. Verkligen supertrist att Sverige inte gick vidare. Men det var kul ändå, även om vi mest satt och funderade på hur i helsike Sverige kunde loosa mot England. Nåja, välförtjänt seger till Tyskland.
Och lilla Moa blir bara större. Och klokare. Känns som om hon bara på några få veckor blivit mycke äldre. Hon förstår i princip varenda ord man säger, frågar man efter nåt så hämtar hon antingen det eller pekar. Hon kopplar ihop saker, om hon tex tar en petflaska så pekar hon med den på ett glas, tar hon nycklarna pekar hon på dörren, fjärrkontollen mot tv:n osv. Men hur smart hon egentligen är fick vi erfara häromdagen. Mina föräldrar har grindar ut mot uppfarten, som är låsta med vanlig hasp. Moa gick fram till en av dom och ryckte lite i den. När den inte öppnades ställde hon sig på tår och lyfte av haspen. Helt stolt kastar hon en blick mot oss och springer ut! Och det var inte bara en gång, utan flera gånger hon lyckades med de! En annan sak hon har lärt sig är att klättra. Hon klättrar lätt upp på vårt soffbord nu bla. Galna unge :) Men underbarast i världen är hon. Hon kastar sig i mina armar när jag kommer hem från jobbet. Jag cyklar galet snabbt hem kan jag säga :)


Lite mys i Västra Hamnen i Malmö idag :)

Inga kommentarer: