torsdag 9 juli 2009

På hemmaplan

Borta bra men hemma bäst, så är det alltid. Men vi har haft en riktigt rolig vistelse i Karlskrona. Ibland kan jag faktiskt sakna lite att bo där. Vi hann med vad vi skulle: träffat kompisar, umgåtts med svärföräldrarna, hälsat på våra gamla arbetsplatser, gått på stan och so on. Landade i lägenheten igår igen och jag hann inte vara hemma i mer än 45 minuter tror jag innan det var dags för läkarbesök. Fick penicillin mot bihåleinflammation, SUCK. När man har semester ska man inte hålla på med sånt. Men jag känner mig trots allt hyfsat pigg i kroppen så det är inte katastrof.
Efter någrar turer på stan i Karlskrona fick vi med oss hem lite av varje :) Ovanligt. Och jätteovanligt att det mesta var till Moa....

Nästan ett måste till alla barn. En simdräkt med 50+ UV-skydd. Bra på sommaren och perfekt till Mexico.

Regnhatt från Polarn O. Pyret och klänning från Lindex

Detta ursöta smurfsetet från Kappahl kunde jag bara inte motstå :)

Linne från HM och kofta från Sisters (för halva priset!)

Fin leksak från farmor&farfar

Likaså var dessa ursöta nattlinne och pyjamasen

Fler bilder från vår minisemester kan du se HÄR

Idag har vi varit på BVC med lilltjejen. Hon är numera 77 cm lång och väger 9950 g. Hon har växt 2 cm och gått upp nästan 4 hg på 2,5 månad. Jag tyckte det kändes som att hon gått upp ganska lite, även om jag inte är orolig. Den tjejen kan äta nämligen. Och så som hon springer runt om dagarna är det kanske inte så konstigt. Distriktsköterskan sa att kurvan var mkt fin. Allt går löjligt bra med Moa, och jag hoppas det fortsätter så. Moa fick även en Twinrix-spruta inför Mexico. Det gick inte helt smärtfritt, utan det blev lite skrik. En helt ny situation för oss faktiskt, eftersom Moa aldrig gjort de med dom andra sprutorna hon fått. Nån gång satt hon t.o.m och skrattade. Nåja idag gick över ganska snabbt ändå. Nu ligger hon och sussar sött :)

Inga kommentarer: