fredag 17 juli 2009

Aldrig är man nöjd

Igår vaknade Moa 08.30! Woho tänkte vi. Annars vaknar hon oftast 07.00, vilket på helger och under semestern är lite mindre kul. Problemet igår var att hon inte ville sova middag som hon brukar. När klockan passerat 15.00 hade hon fortfarande inte sovit! Så då la vi all vår energi på att hon skulle vara vaken istället. Vid 16.30 gick det inte längre, då kunde hon verkligen inte hålla ögonen öppna. Vår förhoppning var att hon hade somnat för dagen. Och så var det! Hon fick välling som vanligt under kvällen, men somnade snabbt om. Vid 05.00 hörde jag henne och då blev jag lite rädd. Men det var bara lite bajs i blöjan och efter att den var bytt somnade hon så småningom om igen och sov till 08.00 imorse! Men trots all sömn var det inga problem för henne att sova middag och nattas som vanligt. Tack och lov. Vi ser faktiskt hellre att hon vaknar 07.00 :)
För övrigt är Moa väldigt söt när hon ska härma djur. Hon ylar när man frågar vad vargen säger. Och säger ff om man frågar vad hunder säger. Vo trillade visst bort :) Hon skulle härma mig innan (hon e verkligen en riktigt härmapa!) när jag sa mjau, men det blev typ au :)

Idag har varit en riktigt semester dag - slapp i solen, grillning och massa fett- och sockerkonsumtion :) Men vi har faktiskt också varit i kyrkan och pratat med prästen. Nu är allt bestämt för själva vigseln. Annars har jag dom senaste dagarna suttit kväll in och kväll ut med festprogrammen. Massa småsaker man kommer på hela tiden. Tror dock att allt är klart nu. Bordsplaceringen har jag klyddat med också. Tycker det är svårt att få ihop nåt bra. Tyvärr kan ju inte alla bli nöjda med var dom blir placerade. Det finns ju vissa regler för var tex brudens mamma och pappa ska sitta. Det har jag bortsett från helt och hållet. Vi gör på vårt sätt :)

Just nu måste vi fixa musik till bröllopet. Om nån har bra förslag eller om det är nån som kommer på bröllopet som vill höra nåt speciellt - berätta för oss! Vi kan ha hur mycket musik som helst :)

Fler bilder från möhippan kan ni se här

2 kommentarer:

Carro sa...

Nej, oftast är de rutiner man fått in de bästa :) var ju inte dåligt att sova så länge sen... Om jag får ha en liten önskan ang. bordsplaceringen så är det att jag och Peter gärna sitter så vi kanske kan ha Wilma emellan oss. Eftersom det bara är vi två där som kan ta hand om henne så är det lättare om man kan hjälpas åt så båda får äta osv. Vore väldigt tacksamt :) Nu är det ju bara två veckor kvar också, ska bli såå kul!!

carro sa...

Vad snällt att ni fixar det. underlättar ju en del så man kan hjälpas åt med den lilla busungen :) Ses snart!