söndag 12 juli 2009

Kidnappad!

Igår morse kl 6 knackade på vår dörr. Lite lagom förvirrad gick jag upp för att kolla vem som i helvete gör de 6 en lördagsmorgon. Innan jag hann fram till dörren ringdes det dessutom på dörrklockan, så jag hann ungefär bli ihjälskrämd på vägen. Utanför står Carro, Annika och Cissi och alla tre var ganska rosa. Med andra ord: MÖHIPPETIME! Jag hade lite på känn att det kunde vara denna helg, men aldrig i livet att dom skulle komma så tidigt!
Dagen började med styling och eftersom vi har rosa tema på bröllopet, var det också temat för dagen. På med rosa leggings, rosa kjol, rosa benvärmare, rosa paljettlinne och rosa slöja. Rosa ögonskugga och slutligen färgades mitt hår i en härlig chockrosa färg. Ingen riktig färg tack och lov :) Hann inte mer än ut från badrummet innan jag serverades en vattenflaska vin. Lite sådär halväckligt så tidigt får jag väl erkänna :)


Annika, jag, Carro och Cissi

Bilen väntade och efter några luringar hit och dit hamnade vi på tågstationen i Lund. På tåget visste jag fortfarande inte var vi skulle (hade mina aningar) och det var med hjälp av fingrar instuckna i öronen och ögonbindel. Slutsligen gick det inte att dölja att tågets slutdestination var GÖTEBORG. Men det finns ju andra stoppställen på vägen och man kan alltid åka vidare därifrån.


På tåget

Efter en trevlig åktur, med några roliga uppdrag (para ihop stjärnor och gissa kärlekslåtar) gick vi slutligen av i Göteborg. Vi åkte samma tåg som några tjejer från svenska landslaget i fotboll, så det blev såklart en bild med dom :) Efter att mina tjejer lurat mig lite till så kom vi till slut fram till hotell Nice (Götet var alltså slutdestinationen). Vi satte oss ute och käkade mycket god medhavd pastasallad. När vi fick rummet chillade vi där ett tag, eftersom alla var trötta och ville vila upp oss för kvällen. Efter lite sömn stannade vi faktiskt kvar på rummet eftersom det riktigt pisseregnade ute. Det blev dock en sväng till Willys, så jag passade på att påbörja ett annat uppdrag. Jag skulle fota följande:

- Din familj om 5 respektive 20år

- Fem killar du vill dejta

- Fem killar du inte vill dejta

- Din rumpa om 20år

- Chrille om 10år

- En symbol för er kärlek

Kan berätta att jag lyckades ganska bra :)

Tillbaka på rummet igen började vi dricka och göra vid oss. Blev massa massa snack om sex, som var ett gemensamt uppdrag. Sjukt kul :) Runt 21.00 tror jag begav vi oss till La Sombrita på Linnégatan för att käka och ta några goda drinkar. Dom hade galet god mat. Vi fick sällskap av två 38-åringar. Kanske lite desperata eller nåt men det var ändå ganska kul. Sedan blev det utgång på Nivå på Avenyn. Varmt, men grymt kul. Klockan va väl ca 03 när vi landade i våra sängar.

Slapp den rosa outfiten på kvällen. Blev istället denna favvoklänning som jag hann inhandla i nordstan på väg till hotellet :)

Idag vaknade vi upp, käkade frukost och tog sedan tåget hem vid 11.32. Trötta, men lyckliga :)

Summakardemumma har helgen varit helt perfekt. Har haft superkul! Tack tjejer för en helt underbar möhippa :) Tyvär kunde 4 tjejer inte vara med och det är såklart alltid tråkigt. Om inte annars så för dom andra som betalade ;) Skämt å sido, TACK TACK TACK!

1 kommentar:

Emma sa...

Låter som en lyckad möhippa :-) Längtar så tills brölloppet!

KRAM