tisdag 30 juni 2009

Det finns galna människor....

Idag hade jag faktiskt tänkt blogga lite mer om vardagen, men Moa "förstörde" dom planerna genom att vara vaken lääänge :) Däremot tänkte jag berätta en helt sjuk grej som hände idag.
Jag, Moa och Chrille var på till Citygross på våra cyklar för att handla. En ganska bra bit att cykla, men vi njöt av det fina vädret. Så vi kom cyklandes förbi några hus när en bil plötsligt gasar på ganska bra för att backa ut från sin uppfart. Vi kom precis bakom bilen då, men han såg oss och det var liksom aldrig nån fara. Men vi svor ändå och Chrille pekade på sina ögon för att visa att han skulle se sig lite för. Vi cyklar vidare och bilen kör åt andra hållet. Plötsligt vänder bilen och kommer efter oss och kör upp bredvid. Killen i bilen frågade vad Chrilles problem var och menade att han pekat på huvudet, inte ögonen. Vi försöker få honom att fatta att vi faktiskt har ett barn här, och att han gärna fick lugna ner sig. Men han brydde sig inte. Chrille förklarar att han inte alls pekat på huvudet och menat att han va pantad. Jag cyklar iväg lite eftersom jag har Moa på cyklen och säger till Chrille att skita i honom och komma. Lättare sagt än gjort då mannen plötsligt kör upp på trottoaren och ställer sig mitt framför Chrille. Han öppnar dörren och kliver ur bilen. Både jag och CHrille är naturligtvis livrädda och Chrille ber såklart om ursäkt. Mannen menar att vi ska passa oss för vem vi bråkar med. Är detta sjukt eller är detta sjukt? Och bråkar? Vi har ett barn som vi inte vill ska bli överkört. Ursäkta oss. Dock har jag varnat Chrille förr för att göra sådana gester. Även om det inte var en stor gest finns det alltid knäppa idioter som tolkar det helt fel. Men som sagt, helt galet var de!

1 kommentar:

Carro sa...

Usch vad otäckt! Jag hade blivit livrädd. Vilken idiot! Men ibland blir man inte förvånad, finns så många sjuka människor i denna värld...