måndag 8 juni 2009

Ääääntligen

Ja äntligen fick jag göra mål! När jag ändå var igång gjorde jag två stycken, med bud på hattrick dessutom. Nåja 2 är jag grymt nöjd med (ändå kan man inte låta bli att störa sig på att man inte satte den sista). Oh well matchen vann vi med 15-0, helt sanslöst. Nog för att dom va dåliga, men vi spelade riktigt jävla bra! Lättade lite från mina axlar när jag fick göra mål också. Jag har sån press på mig själv! Ingen annan har det i det avseendet, ingen förväntar sig att en back ska göra mål. Men jag är ju så offensiv och ville så gärna. Första målet var riktigt kul. Jag drog till från min egen planhalva (!) med syfte att lägga upp den till en av anfallarna. Den blev lite väl hård dock, så jag sa ojsan och vände mig om för att ta min rätta position. Då hör jag ett sus i publiken och hinner se bollen studsa precis innan målvakten och in i mål. Haha :) Det andra var mer ett mål, höll mig framme på en fast situation och plötsligt är bollen vid mina fötter så det är bara att sätta dit den. Lovely :)

Resten av helgen har varit bra den med. Hann träffa Carro en sväng i lördags, därefter var det kalas för lillebror med hela tjocka släkten. Trevligt! God mat och dricka, massa skvaller och skitsnack. Precis så det ska vara. Vi såg ju Sverige-Danmark också, men jag har inga kommentarer där :) Och Moa var så duktig hela kvällen. Fullt ös i dom 6 timmar vi va där, inget gnäll eller nåt. Hon satt i mångas knä och var hur snäll som helst. Riktigt stolt är jag :)
Idag var vi på vårt första föräldramöte! Såklart på dagiset där Moa ska gå. Fick info och en tur runt. Fick väldigt bra första intryck! Träffade dessutom en gammal simtränare som också ska ha sin son där. Kul. Kommer nog ändå sätta Moa på överflyttning till vårt första val. Man kan alltid tacka nej till det. Men som sagt, detta dagiset verkar himla bra.
Imorron blir det en snabbvisit till Karlskrona för att fira Chrilles syrra som tar studenten. Då blir det premiär för min nya favvoklänning! Love it! (Spana in min snygga solbränna på armarna. Där har jag nåt att jobba på till bröllopet).



Köpte coola shorts häromdagen :)

Moa har fått sin första potta av sin mormor. Den var hon såklart nyfiken på.

3 kommentarer:

Ida och Kasper sa...

Hej hej! Krister är pappaledig nu va? Hur tycker han att det är? Måste erkänna att även jag kan längta efter ett barn till. Att få va gravid en gång till och känna bebisen sparka i magen. Det är en speciell känsla. Men jag har inte bråttom. Vill bara njuta av Kasper nu. Dessutom bor vi ju i en tight tvåa så det är liksom inte läge för ett barn till. Häromkvällen friade Fredrik, så det blir nog bröllop för oss åxå snart. Fast jag vill ha ett enkelt bröllop. Inga märkvärdigheter. Kram

Ida och Kasper sa...

Jag ska troligtvis va ledig ett år (alldeles för kort tid) och sen ska Fredrik va pappaledig ett halvår. Hur har ni gjort? Hur är det att va mamma när du jobbar? Har du långt till jobbet? Jobbar du heltid? Kram

Josefine sa...

Femton-noll, det var inte illa det! Och grattis till målen. Hade jag försäkt mig på att spela fotboll hade bollen hamnat så långt i från mål det bara går...=)

Kram