torsdag 4 juni 2009

Flytthistoria

Moa ger sin vovve skjuts :)


Vi har lagt våra flyttplaner lite på is just nu. Det känns inte jätteaktuellt, såvida inte nåt riktigt bra dyker upp såklart. Det är dels det ekonomiska som spelar in, men framförallt det psykiska. Orken att flytta igen finns inte riktigt där. Jag har flyttat 5 gånger på 3 år. Puh. Först flyttade jag hemifrån. 3 månader senare flyttade jag upp till Chrilles lägenhet i Karlskrona. Några veckor senare flyttade vi till en 2:a. Ett år senare flyttade vi till en 3:a och därefter ner till Trelleborg i nuvarande lägenheten. Jisses. Nästa sommar kanske hade varit mer lagom. Nu är det full fokus på bröllopet och allt runt om de :)

Jag kan komma på mig själv med att längta efter nästa barn. Jag blir avis på alla små bebisar jag ser, men samtidigt är det Moa som gäller nu. Hon ska inte få växa upp alltför snabbt. Det är inte läge nu ändå, men lite längtan får man såklart ha :) Bebisar är ju underbara! En sak är säker, nästa gång ska jag gå hemma minst en månad innan och bara njuta. Med Moa jobbade jag in i det sista. Sista dagen blev en fredag och på söndagen gick vattnet. Det var en liten dam som ville kika ut lite för tidigt :) Varje dag står jag bara och tittar på henne och känner att kärleken bara flödar över. Jag är så stolt över att hon e vår underbara dotter. Älskade plutt!

2 kommentarer:

Emma sa...

Jag känner precis likadant. Man älskar dem oehört! Fast ARvid bara är en plutt längtar jag ändå till att uppleva allt detta igen... Men det får vänta!

Josefine sa...

Jag sneglar också lite avundsjukt på alla små bebisar. Min lillkille är ju så stooor, fast han inte ens är fyra månader. Han växer som ogräs... Varför ska det gå så fort?