lördag 20 juni 2009

En trevlig midsommar

En jobbig vecka är snart över. Förkylningen har tagit riktigt hårt på mig. Jag har iaf kört bil på jobb, men med facit i hand borde jag kanske stannat hemma. Men nu är jag nästan fit for fight igen. Tur i oturen så kom förkylning under rätt tid iaf, eftersom vi hade matchfri helg förra helgen. Imorron är det dock dags igen!

Under veckan har jag försökt vila så mycke som möjligt. Men vi har hunnit klämma in ett besök på Ikea som resulterade i ett nytt skötbord. Vi har hunnit fira min kära mamma som fyllt år och likaså Moa som hunnit bli 14 månader nu. Helt sjukt! Och det är helt galet kul att komma hem från jobb, för hon är helt underbar (förlåt att jag tjatar :)). Hon bara utvecklas hela tiden. Jag är oerhört glad över mina arbetstider, eftersom dessa innebär att jag ändå hinner få ganska mycket tid med Moa om dagarna och får se utvecklingen. Mer tid önskar man såklart alltid :)

Igår hade vi en väldigt trevlig midsommar. Började med att jag och Chrille lämnade Moa hos mormor&morfar och tog en sväng till Malmö. Syftet var att få lite egen tid och unna oss något efter våra hårt intjänade skattepengar ;) Såklart hittar man aldrig nåt när man har pengar, men jag kom iaf hem med en ny plånbok och nya Björn Borg trosor (en favvis!). Senare under eftermiddagen åkte vi ut på landet till min moster och hennes man, där även lite andra släktingar var. Vi käkade gott och snackade skit. As always. Det blev ganska tidig hemfärd, eftersom vi väntade besök på kvällen i form av bästaste Carro. Då plockade vi fram jordgubbar och grönsaker med dipp. Också blev det såklart ännu mer skitsnack. En lugn och väldigt bra midsommar!

Nu är det dags att lägga in högsta växeln inför bröllopet. Antalet gäster landade på ca 65, vilket vi tycker är alldeles lagom. Jag räknade med en massa från laget (lika bra), men alla dom kom inte. Ytterligare 8 andra tackade nej, och det är inga vi gråter över. Dom vi verkligen vill ska dela dagen med oss kommer. Det som dessutom gör mig riktigt irriterad är att vi fick jaga vissa för att få svar! Vi skickade trots allt ut inbjudningarna typ i februari.... Hmpf!
Nåja, skönt att jag har semester om två veckor, då blir det en del som ska göras. Men jag tycker fortfarande jag har koll på läget. Håll tummarna för att det fortsätter så :) Tänkte sätta mig och fortsätta på vigselprogrammen. Kanske tog lite vatten över huvudet när jag bestämde mig för att göra alla inbjudningar, festprogram och vigselprogram själv. Om jag säger att jag inte slitet skulle jag ljuga. Men den personliga touchen tycker jag höjer det rejält. Så nej, jag ångrar mig ändå inte att jag gjort allt själv. Och jag insåg precis att jag längtar oerhört :) Det har jag såklart gjort hela tiden, men det är inte alls lång tid kvar nu ju. Wiiieeee

2 kommentarer:

Emma sa...

Och vi längtar också!
menar du att ni fick jaga vissa för att få svar.. helt galet sjukt tycker jag!
kram på er!

Lina sa...

Hej, jag vet inte hur tjejerna tränar eller har uppehåll men jag kan kolla upp det så lämnar jag en ny kommentar då. Ha det gott, slit inte ut dig innan det är dags för semestern