fredag 12 juni 2009

What a day

Vilken jävla dag rent ut sagt. Inte nog med att det regnat utan uppehåll, det var riktigt drygt på jobb. Okej regnet ska jag egentligen inte gnälla på, med tanke på alla studenter. Och eftersom det var en del som hade semester idag slapp jag min cykelrunda och fick köra bil. Men det va ju det här med semestrar... 5 stycken hade semester och bara 2 vikarier kunde jobba. Den matematiken går inte riktigt ihop. Så det blev till att jobba över och dela hur mycket post som helst. Men, man måste ju alltid plocka fram det positiva, så i detta fall får det bli övertidspengar :)

Livet flyter på som vanligt. Det är helt ljuvligt med andra ord. Moa är så galet underbar så jag saknar ord. Galet full av energi är hon också. Och man får passa sig lite nu, för hon lär sig väääldigt snabbt. Personligen måste jag tygla svordomarna som slinker ur munnen då och då. Tack och lov verkar hon inte fatta det än. Men fysiskt lär hon sig otroligt snabbt. Hon snappar upp grejer som man ibland inte ens gör mot henne så att säga. Andra saker lär hon sig efter en gång. Som att spela på munnen. Sjukt gulligt. Och hon tar leksaker och leker flygplan. Flyger med dom och brummar lite :)

Imorron ska jag till Make-up store och bli bröllopssminkad. Med mig tar jag bästisen såklart :) Därefter ska vi på schlagerfest, ska bli riktigt kul!

Inga kommentarer: