måndag 1 juni 2009

Föräldraledig

Moa är äntligen frisk. Natten till lördagen började hon kräkas, och fick inte behålla nån mat. Men hon va ändå bra på morgonen sen, så jag lämnade henne hos gudmor Carro och åkte iväg och vann matchen mot Skillinge med 2-0. Moa var hos Carro i nästan 7 timmar och det hade gått jättebra! Inte för att jag trodde nåt annat :) Moa var ju lite hängig eftersom hon inte va riktigt kry. På kvällen sen blev det lite värre, tempen gick upp och hon va jättetrött och inte alls sitt jag. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och fick några bra tips! Igår var hon kräkfri, bara lite trött och idag har hon varit sitt gamla vanliga jag.

Jag har varit ledig idag. Mycket bra planerat med tanke på vädret :) Så vi gick alla till öppna förskolan för att kolla läget. Där var många andra barn, och dom flesta låg runt Moas ålder. Moa tyckte verkligen det va jättekul! Det gick bra med alla barn och Moa är totalt orädd. Det var andra som påpekade det också. Men det är bara skönt, så länge hon inte är för orädd. Hon brydde sig inte särskilt mycket om oss heller. Förhoppningsvis blir det lika lätt att lämna henne på dagis sen :)
Därefter traskade vi vidare ner till stan för att fika och shoppa lite grann. Resten av dagen har vi latat oss och utnyttjat mina föräldrars trädgård :)






1 kommentar:

Josefine sa...

Så skönt att hon äntligen är frisk. Det är aldrig kul med små sjuklingar. Min klimp har än så länge klarat sig från allt vad sjukdom heter, och det är jag glad över!