tisdag 5 maj 2009

Vår smarta flicka kan själv

Jag har absolut ingen aning om hur "smart" en 1 åring är, men jag tycker iaf Moa är väldigt smart :) Hon lär sig snabbt, både själv och genom att observera oss. Häromdagen lekte hon med mina nycklar och helt plötsligt gick hon mot ytterdörren och sträckte upp nycklarna mot låset tex. Tyckte jag va ganska duktigt iaf :) Och hon visar redan tendenser till att hon kan själv. Eller det gjorde hon redan för ett tag sen, men man får tex inte hålla henne i handen när hon ska gå eller hjälpa henne att dricka. Och idag vägrade hon äta om hon inte fick hålla gaffeln själv. Så jag satte dit lite mat, gav henne den och hon stoppade direkt den i munnen och åt. Sen räckte hon fram gaffeln till mig igen och så höll vi på :)


För övrigt känner jag att min trötthet vägrar ge med sig. Jag måste börja tagga ner helt enkelt. Blir ju ändå ganska mycket om dagarn. Går upp 6, har ett fysiskt jobb, kommer hem och har ett energiknippe till unge. Ibland träning, ibland far vi hit och dit. Därför har jag bestämt mig för att ta det lugnt i veckan efter jobb. Bara träning och hemmamys som gäller. Jag vill helst inte gå in i väggen, 24 år gammal. Alltså skärpning för min del.

Lite bilder från shoppingturen till Tyskland :) Nu är förrådet välfyllt!





3 kommentarer:

Josefine sa...

Man ska ju inte jämföra med någon annan, för allt är ju individuellt. Men Moa verkar vara riktigt klyftig! =)

Ja, jag agerar gärna servitris vid bröllopet. 80 personer på Buffé kräver nog två personer, och jag kan höra med arbetskamraterna om någon kan och är intresserad.

Vi kan ju diskutera vidare via mail, och växla telefonnummer där. Min e-amil är finelinan@hotmail.com.

Kram

Annika sa...

Inte gå in i väggen sötnos!! Mysa och träna låter som lagom ansträngning för ett tag. Men brunch på söndag? För det är väl dax för bokträff då? Hoppas allt är bra med dig annars, här är det värre än vanligt, såååå mycket att göra, jag satsar mer på att köra rakt igenom väggen än att undvika den tror jag :S det låter ju hemskt, men snart sommarlov iaf!!!
Kram

Ida och Kasper sa...

Tack för tipset. Nu har jag visserligen valt ut andra kläder, men jag ska absolut kolla upp det. KRAM