måndag 18 maj 2009

Från botten till toppen

Dagen kunde börjat betydligt bättre. Vaknade med tungt huvud och lite feber. Med tanke på mitt fysiska jobb fanns bara ett alternativ: stanna hemma. Moa väckte oss nån timme senare, och då mådde jag faktiskt redan lite bättre. Men det skulle komma fler avbräck. Chrille åkte iväg för att köpa frukost. En väldigt dyr sådan... När han kom ner till bilen tyckte han det ena däcket såg lite mysko ut, så han körde ut till däckfirman för att kolla läget. Dom konstaterade ganska snabbt att det var livsfarligt att köra på de däcket och eftersom man inte byter ett bara fick vi snällt ta och byta båda fram. Sådär rolig kostnad.

Vid lunchtid var det dags för babysim och jag tyckte jag kände mig så pass bra att jag hängde på. Det var grymt kul att se! Jag har inte varit med nån gång sen Moa blev uppflyttad en grupp. Nu är botten så låg att barnen bottnar så Moa sprang runt och hade hur kul som helst. Men det var kul att se alla andra barn springa runt och leka också.
När vi landade hemma vid dörren hade beskedet om dagisplats kommit. Jag har hört att det är väldigt svårt att komma in på Högalid (vårt första val), men innerst inne hoppades jag verkligen att det skulle gå vägen. Tyvärr gjorde det inte, utan vi kom in på vårt andra val. Nyfiken som jag är ringde jag för att höra varför vi inte kom in. Jag ställde mig trots allt i kö när Moa bara var några månader. Det spelade tydligen ingen roll, för dom gick på ålder. Så yngst som kom in var född feb-08. Men damen jag pratade med sa att om vi verkligen vill in där så ska vi ställa oss i omplaceringskö så fort Moa börjat på det andra dagiset. Det ska jag såklart göra, sen får vi se vad som händer. Får Moa kompisar eller om vi känner att det nuvarande dagiset är bra så finns det absolut ingen anledning till att byta. Oavsett är jag glad att vi överhuvudtaget fått dagisplats.

Idag hade vi en annan mäklare här och hon värderade lägenheten mycket högre än den förra. Riktigt skönt att höra. Så nu ska vi bara hitta nåt till oss. Var på en visning innan idag på en marklägenhet och den va riktigt ljus och fin och fräsch. Men priset är på tok för högt, så vi spanar vidare helt enkelt :)

Har ikväll varit och grattat bästisen på hennes 25-års dag. Gav henne en biljett och precis som jag trodde blev hon superglad :) Så den 9/10 befinner vi oss i Köpenhamn för att se Green Day. Wohooooo. Har en annan rolig present till henne, men den har inte kommit än :)

Måste ju nämna vår match igår. Vi vann med 11-2!! Det lossnade rejält för oss, framförallt för vår superduktiga forward som haft lite problem med att göra mål. Igår blev det 7 stycken! Varav ett var på assist från mig. En snygg sådan :) Kom helt fri med målvakten, men eftersom jag var lite ur vinkel spelade jag i sidled till Soffi som helt fri bara kunde rulla in den. Min andra ass i år. Fler ska det bli, gärna nåt mål också :) Det var iaf riktigt härligt att vinna!

Inga kommentarer: