tisdag 2 september 2008

Ekonomisk

Jag insåg gaaanska snabbt att det är något oekonomiskt att köpa burkpuré i affärerna. Imed att hon bara smakar nu i början fick jag slänga bort nästan hela burken. Så nu har jag tagit fram mina kokkunskaper och gjort egen puré (för det är ju så himla svårt). Och Moa verkar faktiskt gilla min mer än den köpta :) Man fryser bara ner purén i iskuber, och tinar önskad mängd i mikron. Perfekt.
Moa är verkligen ett riktigt charmtroll. Hon charmar alla, oavsett om vi är ute och går, eller i affären eller på en fotbollsmatch. Jag hör en massa naaw och folk kommer fram och tittar och gullar med henne. Så där lagom stolt :) Och Moa ja, hon har upptäckt att det där man har på huvudet går att dra i. Tur man inte är alltför håröm. Och grattis till alla pappor som har kort hår.
Charmtrollet har under helgen åkt på en liten förkylning, kanske inte alltför oväntat eftersom både jag och Chrille varit de. Så hon har varit lite gnällig, vilket är förståeligt. Hon andas ju mycke genom näsan, helt plötsligt tar det emot liksom.
Hon har börjat fatta vad nappen är också. Tar själv ut den ur munnen och kan nästa själv stoppa in den också.


Igår var det dags för andra lektionen på babysim. Moa gillar verkligen det, särskilt att ligga på rygg. Hon bara njuter och ser ut att ha hur kul som helst. Nästa vecka ska hon dyka, ska bli spännande. Självklart är man lite nervös, men mest ska de bli kul. Tror man tänker lite annorlunda som gammal simmare och det blir lite vad man gör det till. Var tex en på babysimmet igår, hon såg rädd och nervös ut och det speglade av sig på barnet.

På kvällen sedan bar det av till Helsingborg för allsvensk fotboll. Blev ju ganska misslyckat med tanke på att Bajen loosade med 5-1, men det är en riktigt härlig arena och livefotboll är alltid kul!



Inga kommentarer: