tisdag 23 september 2008

Torpeden

Igår på babysimmet fick Moa prova på torpeden. Det är när simläraren doppar Moa under vattnet och skjuter henne bort till mig. Med andra ord så dyker Moa mellan oss. Och det gick, som allt annat, finfint :) Jag må vara tjatig, men jag är sååå glad att jag går på babysim. Moa skiner liksom upp när vi kommer in till bassängen. Och simläraren påpekade igår hur glad Moa blir när vi går i vattnet. Så babysim rekommenderar jag till alla framtida mammor :) Jag blev erbjuden jobb där igår också. Är ju gammal simmare, så jag är bekant med simläraren. Hade varit grymt skoj att få ta del av en sådan viktigt upplevelse och upplärning i barnens liv. Ska bli spännande och se vad jag erbjuds, men det blir självklart ganska svårt att få ihop det när jag är mammaledig. Blir väl isf till våren, så får man gott om tid på sig att fundera på om det är något man hinner med.
Som om det inte räckte med babysimmet igår fick Moa sina andra vaccination. Det gick lika bra som första gången, hon log åt sköterskan och sa inte ett ljud. Vi fick självklart en uppdatering på vikt och längd, som då numera är 7240 gram och 63 cm. Så hennes fina kurva fortsätter uppåt.
Vi har dessutom lämnat några gnälliga dagar bakom oss nu. Moa har varit hård i magen och bajsade inte på 4 dagar. Jag fick iaf känslan av att det spökade för henne. Man vet ju själv hur det är. Men igår då "lossnade" de rejält :) Så kvällen igår, natten och förmiddagen har varit mycke bättre än dom senaste dagarna. Det är väl sånt man får räkna med nu när purérna finns i hennes liv :)

2 kommentarer:

Emma sa...

Å så mysigt! Vad kul att se ett litet videoklipp också :-)

Är vitt en färg? sa...

haha, vilken liten goding hon är. Syns ju långa vägar att vi kommer få se henne på startpallen i valfritt stort mästerskap om några år. =)